Triinu Upkin, Eesti Rahvusballeti kauaaegne tantsija, on astunud korraks koduteatri kaitsva tiiva alt välja ning kolinud oma loominguliste tegemistega nädalaks Estoniast põiki üle tänava, Sakala 3 teatrimaja saali, kus täna esietendub tema uuslavastus «Läbimäng».
INTERVJUU ⟩ Triinu Upkin: Eesti balletipublik ei ole loll, teda ei tohi alahinnata!
Tegu on totaalse autoriteatriga, sest Upkin on ühtaegu «Läbimängu» produtsent, dramaturg, helilooja ja peamine esitaja, ta astub lavale nii tantsija, näitleja kui lauljana. «Läbimängus» saavad kokku kontsert, püstijalakomöödia, ballett, minimuusikal ja monodraama; teose dramaturgiliseks selgrooks on laulud Upkini äsjailmunud esikalbumilt «Kõikvõimalikkus».
Et selle stereotüüpe murdva teatrisündmuse kohta suuremat selgust saada, esitasin Triinule pärast esmaspäevast pikka proovipäeva mõned küsimused.
Vaatasin Estonia kodulehelt järgi: olete meie rahvusballeti baleriin alates 2007. aastast.
Jah, olen töötanud Estonias 16 hooaega, nüüd algab seitsmeteistkümnes.
Kui palju noore pensionäri staatuseni veel minna on?
Praeguse seisuga täpselt neli hooaega. Meil ei käi see arvestus mitte vanuse, vaid tööstaaži järgi. Selleks et balletitantsija hakkaks saama välja teenitud aastate pensioni, peab tal olema 20 aastat järjepidevat tööstaaži.
Kui suur see pension on?