Eesti Rahvusmeeskoor koos vastuolulise ja ülipopulaarse dirigendiga Saksamaal edukal tuuril

Copy
Vastuoluline dirigent Theodor Currentzis 2017. Ateenas juhatamas
Vastuoluline dirigent Theodor Currentzis 2017. Ateenas juhatamas Foto: CHARIS AKRIVIADIS/EPA

Kui maailmas tuleb ettekandele Dmitri Šostakovitši 13. sümfoonia «Babõn Jar» bassisolistile, meeskoorile ja orkestrile, on üsna tõenäoline, et kooripartiid kutsutakse esitama Eesti Rahvusmeeskoor.

Nii juhtus kevadel, kui esineti BBC filharmoonikute ja John Storgårdsiga, ja juhtub ka järgmise aasta veebruaris, kui teose kannavad ette Hamburgi filharmoonikud Kent Nagano juhatusel. Praegu aga on meeskoor Edela-Saksa Ringhäälingu sümfooniaorkestri (SWR) ja Teodor Currentzisega pikemal Saksamaa turneel, mille jooksul toimub kuus kontserti – Stuttgardis, Freiburgis, Mannheimis ning lõpetatakse uhkes Hamburgi Elbphilharmonie´s. Kahest esimesest Stuttgardi kontserdist tehti ka otseülekanne raadios ja SWRi videostriimis. Saalid on kõikideks õhtuteks kas täiesti või peaaegu välja müüdud, mis Currentzise juhatatud kontsertide puhul on tavaline.

Kes siis on see müstiline, publikut hullutav Teodor Currentzis? 1972. aastal Ateenas sündinud muusik sobiks oma välimuse poolest pigem rokkstaariks: alati üleni mustas, kitsad teksased, nahkjakk, suured kõrvarõngad mõlemas kõrvas ja pidevalt muutuv soeng. Teda on nimetatud pungiks, goodiks, anarhistiks ja guruks, aga ka šarlataniks. Ise peab ta end klassikalise muusika päästjaks – just nii on ta välja öelnud 2005. aastal.

Tagasi üles