KULTUURIS KUUM Mida ütleb «Macbeth» sõja kohta Ukrainas

Martin Ehala
, Fookuse toimetaja
Copy
Tambet Tuisk ja Mait Malmsten Semperi ja Ojasoo «​Macbethis».
Tambet Tuisk ja Mait Malmsten Semperi ja Ojasoo «​Macbethis». Foto: Videokaader

Shakespeare’i «Macbethis» on kuritegude põhimotiiviks auahnus. Ene-Liis Semperi, Tiit Ojasoo ja Olari Eltsi «Macbethi» lavastuses on aga Macbeth asetatud sundseisu. See loob intrigeeriva paralleeli tänapäevaga.

«Macbethi» lavastus on tähelepanuväärne, emotsionaalselt väga mõjuv ja vajalik praeguses ajas, kuid kohtleb William Shakespeare’i teksti ja Lepo Sumera muusikat nii suure vabadusega, et tegu pole enam näidendi lavastuse, vaid täiesti uue teosega.

Et Shakespeare ja Sumera on mõlemad manalamehed, ei saa neilt arvamust küsida, aga tehtud muudatusi tuleks teadvustada eeskätt selleks, et mõista, mis siis ikkagi on Semperi, Ojasoo ja Eltsi sõnum.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles