PIMEDATE ÖÖDE TEEJUHT Filmikriitikud kuulavad hundi ulgu. Mida PÖFFil vaatama minna?

Ralf Sauter
, ajakirjanik
Copy
Eva Koldits ja Helena Lotman Eeva Mägi esimeses mängufilmis «Mo Mamma».
Eva Koldits ja Helena Lotman Eeva Mägi esimeses mängufilmis «Mo Mamma». Foto: Filmikaader

Kuidas Aki Kaurismäki hakkas väikelinnas kino ehitama? Milliselt Eesti lavastajalt linastub PÖFFil lausa kaks uut filmi? Ja mis on selle aasta hämmastavaim mängufilmidebüüt? Eesti filmikriitikud nopivad PÖFFi mitmekesisest programmist välja olulised pärlid.

Aurelia Aasa soovitab

«Kuninganna Gena» (Doc@PÖFF)

Tuiskav Venemaa perifeeria. Räämas paneelmaja uksest astub välja üleni valgesse mähitud kväärkunstnik Gena, kes sammub, suits käes, tapjakontsadel vapralt jääkamakate vahel. «Me näeme tõenäoliselt väga head välja,» sõnab Gena keskealisest prouast sõbranna. «Kuninganna Gena» vaatleb Venemaal tegutseva performance-kunstniku eluga kaasnevaid riske, puudutades nii kvääriõigusi kui Ukraina sõda. Karismaatiliste portreteeritavate puhul juhtub sageli, et protagonist istub ise režissööritoolile. Mitte antud juhul. «Kuninganna Gena» on tugeva autoripositsiooniga dokumentaalfilm paeluvast kunstnikust. Mis peamine, tugevale poliitilisele laengule vaatamata leidub filmis kamaluga elutervet huumorit.

Tagasi üles