«Klaverikunsti» kontserdil kõlab müstik Messiaeni ja Eesti heliloojate muusika

Copy
Pianist Peep Lassmann tutvustas oma soolokontserdil kõlavaid teoseid Postimehe meediamaja galeriis.
Pianist Peep Lassmann tutvustas oma soolokontserdil kõlavaid teoseid Postimehe meediamaja galeriis. Foto: Madis Veltman

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ja Postimehe koostöösari «Klaverikunst» sai oktoobri algul eduka ja publikurohke alguse Johan Randvere klaveriõhtuga. Nüüd jõulukuul jätkuvad sarja kontserdid Peep Lassmanni sooloõhtuga 6. detsembril muusikaakadeemia uues suures saalis.

Muusika- ja teatriakadeemia ja Postimehe algatus on väga oluline, sest sooloklaverile pühendatud sündmusi on kontserdiorganisatsioonidel sel hooajal äärmiselt vähe ja maailma juhtiv klassikaline instrument on jäänud teenimatult tähelepanuta.

Muusika- ja teatriakadeemia pikaaegne rektor Peep Lassmann on väljapaistev pika staažiga pianist. Tema olulised õpetajad olid Heljo Sepp, Heino Elleri ja tema abikaasa Anna Elleri õpilane ning Venemaa üks kõigi aegade kuulsamaid pianiste Emil Gilels.

Lassmanni «Klaverikunsti» sarja kontsert on pühendatud Eesti muusikale ja Prantsuse helilooja-müstiku Olivier Messiaeni loomingule. Messiaen on üks Lassmanni lemmikheliloojaid, Lassmann ongi Messiaeni klaverimuusika n-ö maaletooja Eestis ja mitme tema suurteose Eesti esiettekandja. Messiaeni loomingut on sügavalt mõjutanud katoliiklus, ka religiooni müstiline ja ekstaatiline pool. Samuti on tema helikeeles mõjutusi India raagadest ja Indoneesia gamelanikultuurist.

Tagasi üles