Hiljuti sai teatavaks, et Estonia Vene Teatri juhtkond otsustas Artjom Garejevi näidendi «Charoni koor» repertuaarist eemaldada. Afiššidelt lahkusid vaikselt ka «Surnud hinged». Uudised tunduvad esmapilgul rutiinsed – lihtsalt järjekordsed muudatused repertuaaris. Rus.Postimees selgitas, kas vastab tõele, et näidendite repertuaarist eemaldamise taga on palju dramaatilisem lugu, kus «kaadrid otsustavad kõike».
KONFLIKT ⟩ Juhtiv näitleja koondati, etendused jäävad ära. Mis toimub Vene Teatris? (5)
Ja siit jõuamegi loo peamise intriigini. Kuu aega tagasi lahkus Ilja Nartov ootamatult teatrist. Etendustesse, kus ta mängis, oli vaja teisi näitlejaid. Lavastaja Artjom Garejev sai samuti ülesande tuua lavastusse «Charoni koor» uus näitleja. Garejev pakkus Nartovi rolli Viktor Marvinit.
Ilmselgelt ei nõustunud teatri juhtkond Garejevi valikuga, kuid Garejev nõudis just nimelt Marvinit. Tulemus on meile teada – lavastus võeti repertuaarist maha. Eespool mainitud anonüümne allikas ütles, et direktoril on Artjom Garejeviga kohtumiste protokollid, millest selgub, et lavastaja «ise tegi kõik, et lavastust ei oleks».
Rääkisime lavastaja Artjom Garejeviga ja küsisime, miks ta tegi kõik, et tema lavastust ei oleks. «Mul on kummaline midagi niisugust kolleegidelt kuulda. See on nagu vanema süüdistamine, et ta soovib oma lapsele halba. Ükski lavastaja ei taha, et tema etendus maha võetakse,» oli Garejev kuuldu üle üllatunud.
Protokollide kohta ütles Garejev, et neis pole midagi halba, aga Vene teatris polnud kunagi kombeks tööküsimustes niimoodi suhelda.