Animafilmide produtsent Aurelia Aasa on vaevu toibunud mulluse hittfilmiga «Sierra» ringi reisimisest. Aga juba on tal alanud uus maailmatuur lühianimafilmiga «Miisufy», mis valiti 12 000 lühifilmi seast Sundance’i filmifestivali programmi.
INTERVJUU ⟩ Eesti digikassid kräunuvad ühel maailma tähtsamal filmifestivalil
Eesti lühianimal on viimase paari aasta jooksul üldiselt väga hästi läinud. Alles hiljuti pääsesid Oscari nominentide eelvalikusse Eesti Joonisfilmi ja Nukufilmi animafilmid «Eeva» ja «Koerkorter». Eelmisel aastal saime kaasa elada Sander Joone rallifilmile «Sierra», mille müriseva mootori ja vilisevate rehvide vahelt immitses Oscari-lootuse lõhna. «Sierra» produtsendi Aurelia Aasa sõnul on tema stuudio AAA Creative loodud animafilmide märksõnaks mängulisus. Tänu sellele mängulisele on ka uhiuus «Miisufy» osutunud täistabamuseks. Kuna tunneme, siis sinatasime.
Sa pole mitte ainult «Miisufy» produtsent, vaid ka stsenarist. Kuidas see film sündis?
Selle režissöör, kunstnik ja osaline animaator on Liisi Grünberg. Nägin aastaid tagasi Instagramis tema joonistatud kasse ja pakkusin talle välja, et võiksime koos filmi teha. Alguses oli tal teistsugune idee, mis pärines apokalüptilise maailmaga koomiksist ja tundus kümme minutit pika animafilmi jaoks liiga keeruline.
Tuli mõte, et võiksime olemasolevate kassikarakteritega täitsa uue loo mõelda ja nii sündis film digitaalsetest kassidest, kes otsivad oma rakendusest väljapääsu. Tegime selle filmi Liisiga tihedas koostöös, sest animafilmi tehes võib justkui ükskõik milliseid maailmu luua ja fantaasia lendu lasta, ent kuna süžee on päris keeruline, pidime põhjalikult mõtlema, kuidas kümne minutiga lugu arusaadavalt jutustada.