ARVUSTUS Kuidas käimlaid küürides õndsaks saada

Ralf Sauter
, ajakirjanik
Copy
«Täiuslike päevade» peategelast Hirayamat kehastav Kôji Yakusho võitis Cannes’is parima näitleja preemia.

 
«Täiuslike päevade» peategelast Hirayamat kehastav Kôji Yakusho võitis Cannes’is parima näitleja preemia.  Foto: Filmikaader

Režissöör Wim Wenders haaras sületäie Lou Reedi ja Patti Smithi kassette, põrutas Tokiosse, võttis kampa suurepärase näitleja Kôji Yakusho ning tegi valmis selle aasta kõige tervendavama filmi.

Tokios avalikke käimlaid koristava Hirayama (Yakusho) igapäevaelu vaatlev «Täiuslikud päevad» keeldub seejuures allumast dramaturgia seaduspärasustele. Siin filmis ei ole suurt konflikti või kriisi, mida peategelane peab lahendama, samuti ei läbi Hirayama teekonda sügavama enesemõistmise või kasvamise poole. Kuigi Wim Wenders on suuresti tuntud road movie’de ehk niinimetatud teekonnafilmide järgi («Paris, Texas»), mille eesmärk on näidata tegelaste kasvamist läbi pikema rännaku, on «Täiuslike päevade» Hirayama seevastu juba filmi alguses saavutanud sellise introspektiivsuse ja vaimsuse, milleni road movie’des loodetakse lõpuks jõuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles