«Ferrari» on sama dramaatiline kui Enzo Ferrari elu ise

Copy
Režissöör Michael Manni sõnul pole «Ferrari» niivõrd film autodest, kuivõrd inimestest selle äri ümber. FOTO: Eros Hoagland
Režissöör Michael Manni sõnul pole «Ferrari» niivõrd film autodest, kuivõrd inimestest selle äri ümber. FOTO: Eros Hoagland Foto: Eros Hoagland

Äsja Eesti kinodesse jõudnud, Veneetsia filmifestivalil esilinastunud «Ferrari» jutustab režissöör Michael Manni sõnul rohkem inimestest kui autodest. Sellest, mida mõtlevad ja millist elu elavad need, kes autosid ehitavad, neis sõidavad ja… jah, ka surevad.

Michael Mann, režissöör, kes toonud ekraanile sellise suurepärase meistriteose nagu «Heat» ja lavastanud filmid «Miami Vice», «The Aviator», «Collateral» ja «Ali», kinnitab, et «Ferrari» on eelkõige lugu inimestest, mitte autodest. Samas möönab mees, et Ferrarid on talle meeldinud sellest ajast saadik, kui ta noore ja vaese Londoni filmitudengina üht sellist esmakordselt elus nägi. Oma esimese korraliku palga sai Mann enda sõnul filmi «Thief» eest ja kulutas selle kohe ka Ferrari peale ära. «Ent filmi ei teinud ma armastusest Ferraride või autode vastu, kindlasti mitte,» kinnitab Mann, kui kohtume temaga 2023. aasta septembri esimesel päeval Veneetsia filmifestivalil, kus «Ferrari» esilinastus ja kuueminutilise aplausi pälvis.

«Ferrari» ekraaniküpseks saamine võttis aega aastakümneid, sest nagu Mann kinnitab, ega rallifilmid üldiselt raha sisse ei too. Nõnda nimetabki ta «Ferrarit» «indie-filmi südamega stuudioteoseks», mille valmimise heaks nõustusid nii näitlejad, Mann ise kui ka produtsendid töötama oluliselt väiksema palgaga kui neil muidu tavaks.

Tagasi üles