Marko Martin: laval ei saa seista teist korda sama publiku ees (1)

Copy
Kirjapandu on muusikas oluline, kuid veel olulisem on mõista põhjust kirjapandu taga, on leidnud pianist Marko Martin.
Kirjapandu on muusikas oluline, kuid veel olulisem on mõista põhjust kirjapandu taga, on leidnud pianist Marko Martin. Foto: Rene Jakobson

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) ja Postimehe fondi koostöösari «Klaverikunst» on jõudnud oma kolmanda kontserdini. Täna kell 19 annab Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia suures saalis klaveriõhtu pianist Marko Martin.

Klaverikunsti mõjujõudu on tõestanud mõlema eelmise kontserdi publikuhuvi ja täis saalid. Huvi on mõistetav: on ju pianist üks kõige romantilisemaid muusikakunsti esindajaid – üksi rambivalguses kuulajaile intensiivselt oma mõtteid ja tundeid vahendamas.

Muusikas on alati risk

Marko Martin on rääkinud intervjuus oma esituspõhimõtetest nii: «Klaveril on ülioluline tegur nn ettekuulmine. Võimalik on üksainus löök klahvile, mida tagasi võtta ei saa – võrreldes mitmete teiste pillidega puudub intonatsiooni reguleerimise ehk parandamise võimalus. Kuid iga instrumendi puhul on esmatähtis sügavalt läbitunnetatud puudutus, kõla – interpreedi tundlikkuse väljendus.» Muusikaesituse puhul toob ta esile selle püsimatuse, mis sünnib iga kord nagu uuesti. «Laval ei saa seista teist korda sama publiku ees – nagu ei saa astuda kaks korda samasse jõkke. Muusikas on alati risk ja see on muusikas olemise võlu!»

Tagasi üles