Filmilooja Eeva Mägi räägib madalal, peaaegu et sensuaalsel häälel. Miski tema hääles toob mulle silme ette 1930ndate Berliini suitsused kabareed, koloniaalaegse Hiina oopiumilokaalid ja – kummalisel kombel – Elle Kulli. Kuid tema nägu on samal ajal otsekui kivist.
Tellijale
NÄDALA PERSOON ⟩ Eeva Mägi: tuleb jääda vabaks, ei tohi kunagi armu paluda kuningalt – või kuningannalt (2)
See on juristi pokkeripale, vesiroosidest pooleldi kinnikasvanud tiik, mille pinnal ei liigu naljalt ühtki virvendust. Kuid teiselt hariduselt ja kutsumuselt on Eeva Mägi filmitegija. Taoline kombo on ilmselt sama haruldane kui filmid, mida ta teeb.
Kui olla aus, siis olen neist näinud vaid ühte: režissööri vanaemast inspireeritud enam kui tunnist linateost «Mo Mamma», milles salapärane, nüüd juba siit ilmast lahkunud Mamma ilmutab, otsekui kuumaviirastus, end vaid üksikute arhiivikaadrite abil.