NÄDALA PERSOON Rosita Raud: Eesti ühiskond käitub nagu jonniv laps

Copy
Noorsooteatri peakunstnik Rosita Raud teatri fuajees.
Noorsooteatri peakunstnik Rosita Raud teatri fuajees. Foto: Eero Vabamägi

Teater peab olema eespool sellest, mida enamik inimesi tajub ja mõtleb, ütleb Noorsooteatri peakunstnik Rosita Raud, kes on oma karjääri jooksul loonud enam kui 80 lavakujundust, kuid on ka fotograaf ja kunstnik.

Tänavu valis teatriliidu žürii Rosita Raua loodud kujunduse Noorsooteatri lavastusele «Plekktrumm» kunstniku preemia nominendiks. Kes võidab teatripreemiad, selgub eeloleva kolmapäeva õhtul. Rosita Rauaga kohtusime läinud nädala reedel.

Rosita Raud ütles, et kui inimesed käivad palju teatris – ja praegu on saalid tihtipeale välja müüdud –, siis järelikult teatrit on vaja. Kuna Eesti poliitikas annab tooni lapsemeelsus, leiavad inimesed Raua meelest teatris vastused küsimustele, millele poliitikud ei vasta.

Oskus tajuda midagi, millele enamik inimesi ei tule, on ilmselt ka üks põhjus, miks Rosita Raud on loonud terve hulga säravaid lavakujundusi.

Me kohtume nukuteatris, mida nüüd nimetatakse Noorsooteatriks.

Noorsooteatri publikuks on lapsed, väga väikesed ja suuremad ning teenager’id [teismelised] ja ka täiskasvanud. Noore publikuga, teismelistega on vaja tegeleda, sest nad istuvad arvuteis ning on totaalse eskapismi piiri peal. Kui neid ei too teatrisse, siis… Nad ei tule nukuteatrisse, sest on täiskasvanud. Vaat siin, Noorsooteatris võin neile näidata nukke ja head mängu, peaasi, et oleks materjal, mis teismelist huvitaks. Ja me leiame selle materjali! (Rosita Raud räägib hiljem, et lavastuse «Miks me varastasime auto» nägemise järel on teismelised saatnud teatrisse kirju, kus ütlevad, et lavastus andis neile põhjuse elamiseks, enesetapumõtete kõrvale jätmiseks.)

Tagasi üles