Heili Sibrits kommenteerib teatriauhindu: see oli «Macbethi» aasta!

Heili Sibrits
, Postimees Nädal peatoimetaja
Copy
Parima lavaloo «Macbethi» lavastajad Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo, projekti muusikajuht ja dirigent on Olari Elts. Peaauhinna võitis lavastus, mis pole mitte eelmise aasta parim, vaid kuulub selle kümnendi kõige olulisemate teatritööde sekka. 
Parima lavaloo «Macbethi» lavastajad Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo, projekti muusikajuht ja dirigent on Olari Elts. Peaauhinna võitis lavastus, mis pole mitte eelmise aasta parim, vaid kuulub selle kümnendi kõige olulisemate teatritööde sekka. Foto: Gabriela Urm

Raske on tänavuste teatripreemiate laureaatide üle vaielda – peaauhinna võitis lavastus, mis pole mitte eelmise aasta parim, vaid kuulub selle kümnendi kõige olulisemate teatritööde sekka, võibolla lausa selle sajandi suurimate õnnestumiste hulka.

Ma räägin Ene-Liis Semperi, Tiit Ojasoo ja Olari Eltsi ühistööna valminud «Macbethist», mis kuulutati rahvusvahelisel teatripäeval 27. märtsil Eesti Rahva Muuseumis aasta lavastajaauhinna vääriliseks (aasta lavastuse auhinda enam välja ei anta, seega lavastaja auhinda saabki vaadata aasta lavastuse auhinnana).

Mitte vähe tähtis pole fakt, et see lavastus sündis kolme suure riikliku institutsiooni – Eesti Draamateatri, Eesti Kontserdi ja ERSO koostööna. Seni on olnud tavapärane erakordsete teatrisündmuste tekkimist oodata/loota pigem väljastpoolt riigi kultuurimaju, erandiks siin oli NO99, mis teatavasti oli ka nn riigiteater. Ent «Macbethi» õnnestumine kinnitab, et tuleb suurelt mõelda, rahad ja jõud kokku panna ning julgeda teha midagi teistsugust, midagi, mida üksi ei ole olnud võimalik teha, sest pole oskusi või raha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles