NÄDALA PLAAT Kui kõik on ainult kõige-kõigem

Margus Haav
, kultuuritoimetaja
Copy
Beyoncé on pälvinud palju auhindu. 1. aprillil Los Angeleses tehtud fotol valmistub ta iHeartRadio muusikaauhindade innovatsioonipriisi vastu võtma.
Beyoncé on pälvinud palju auhindu. 1. aprillil Los Angeleses tehtud fotol valmistub ta iHeartRadio muusikaauhindade innovatsioonipriisi vastu võtma. Foto: MARIO ANZUONI

Ameerika on suur, Ameerika on kauge. Igaühel on oma Ameerika ja ega sageli mõtlegi, kui USAd automaatselt Ameerikaks nimetame. Väga andeka ja väga sihikindla Beyoncé kaheksas stuudioalbum «Cowboy Carter» (või pisut pikemalt «Act II. Cowboy Carter») on nii «Ameerika» kui vähegi saab, ambitsioonilt, mõõtmetelt, külalistelt, stiilidelt ning menult – kõik on ainult kõige-kõigem.

Söakas «Cowboy Carter» süveneb nii isiklikesse kui ka ühiskondlikesse teemadesse: kodune kasvatus, peresuhted, rahvuslus, juured ja identiteet. Jaa, see on üldiselt kantriplaat, kuigi autor ütleb ise, et see ei ole kantriplaat. Samas kostab rikkalikust stiilipaletist blues'i, souli, rock'i, zydeco't, folki, bluegrass'i, fado't, aga niisamuti rap'i, poppi, house'i ja Jersey-club'i.

Kaasa laulavad kantriikoonid Dolly Parton ja Willie Nelson, nooremast põlvkonnast Tanner Adell ja Shaboozey, popikoonid Miley Cyrus ja Pharrell, Post Malone, Rhiannon Giddens, Stevie Wonder, Nile Rodgers, Raye, Ryan Beatty ja Jon Batiste.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles