Kui meenutan Vanemuise lavastust «Side», siis esimesena tulevad pähe Maarja Johanna Mägi tegelaskuju kleidid ja «Tujurikkuja» sketšid ning romantilise armastuse unistus.
ARVUSTUS ⟩ Kaks Vildet: toredad kleidid, pisuhänd ja piimanõud
Lavastus «Side» räägib isast ja pojast, ärist ja konkurentsist, aga millegipärast on meeles igatsus suure ja tõelise armastuse järele. Ilmselt näitlejate tõttu, kelle rollid meelde jäid. Eelmisel sügisel Endlas rambivalgust näinud Eduard Vilde «Mäeküla piimamees» (lavastaja Aare Toikka, dramatiseerija Andrus Kivirähk, kunstnik Illimar Vihmar) mõjus tänapäevasena, isegi moodsana, kuigi romaan on kirjutatud enam kui sada aastat tagasi. Vanemuises märtsi lõpus esietendunud «Side», millesse oli põimitud Vilde jutustus «Musta mantliga mees», oli aga kui tagasiastumine kuhugi kadunud aegadesse. Viimast rõhutavad nii ajastutruudusele pretendeerivad kostüümid kui ka lavakujundus, kõige rohkem aga laad ja viis, kuidas mängitakse ja mida lavastusega toonitatakse.