Apple vabandab kultuurivaenuliku ja šokeeriva reklaami pärast: me eksisime

Copy
Kaader reklaamist, kus muusikainstrumente puruks pressitakse.
Kaader reklaamist, kus muusikainstrumente puruks pressitakse. Foto: Apple

Suurkorporatsioon Apple on avalikult vabandust palunud reklaami eest, mis näitas erinevate esemete, sealhulgas muusikariistade ja raamatute purustamist hüdraulilise pressiga, vahendab BBC. Reklaam, mis ilmus selle nädala alguses, on paar päeva saanud tohutult negatiivset vastukaja.

Turundusväljaandele Ad Age tehtud avalduses ütles Apple, et reklaam «ei saavutanud eesmärki», milleks oli võimestada loomingulisi inimesi ja nende väljendusvahendeid. 

Reklaami eesmärk oli luua kujund sellest, kuidas meie loovus on viimases iPadis kokku surutud, sest uus iPad on seni kõige õhukesem ja viimistletum tehnoloogiline ime. Reklaam püüab näidata, milleks Apple'i uusim tahvelarvuti on võimeline, näiteks telesaadete vaatamiseks, muusika kuulamiseks ja videomängude mängimiseks, rõhutades samas, et uus seade on eriti õhuke ja innovatiivne.

«Meie eesmärk on alati tähistada lugematuid viise, kuidas kasutajad end väljendavad ja oma ideid iPadi kaudu ellu viivad. Meil jäi selle videoga eesmärk täitmata ja me palume selle eest vabandust,» ütles Apple'i turunduskommunikatsiooni asepresident Tor Myhren avalduses.

Muu hulgas kritiseeris reklaami ka näitleja Hugh Grant, kes nimetas reklaamis kujutatut «inimkogemuse hävitamiseks Silicon Valley poolt». 

Vaata negatiivseid reaktsioone põhjustanud reklaami:

Tagasi üles