ARVUSTUS Reivida tuleb sedasi, et ei jõuaks enam ühelgi esmaspäeval tööle!

Cevdet Ereki «Tehno toorainete kõikumine» seob omavahel EKKMi hoone industriaalse mineviku uue aja vabatahtliku masinlikkuse manifesteeringu – reivimisega.
Cevdet Ereki «Tehno toorainete kõikumine» seob omavahel EKKMi hoone industriaalse mineviku uue aja vabatahtliku masinlikkuse manifesteeringu – reivimisega. Foto: Paul Kuimet

Evelyn Raudsepa ja Maria Helen Kännu kureeritud näitus päästab korraga õrnalt ja agressiivselt valla ja võimendab kõiki noid emotsioone ja tundmusi, mis praegust megakriiside-maailma ja inimest selle keskel painab ja piinab.

Paradoksaalsel kombel reageeritakse siin globaalse maailma infoühiskonna mürale – veelgi suurema müraga. Seda nii teoseid raamiva helimaastiku kui barokse ekspositsiooni endaga.

«Päästik» on kahtlemata afekti-efektne: ühest ruumist teise minnes paneb südant pidevalt kiiremini verd pumpama erinevaid teoseid saatev (tekno)tümps. Näitus, nagu selle pealkirigi, mõjub agressiivselt: metalltorude ümber väänatud mootorratturite nahktagid-püksid, suured uude vormi sulatatud konstruktsioonid, reivid, festivali-kehade ennasthävitav toorus, paljas ihu, industriaalmaailma biidid, tehis- ja orgaanilise maailma üleminek üksteise, erksavärvilised voolavad maalid ja kujutud kujud lõuendeil. Näitus otseses mõttes ajab üle ääre, nagu suvine magus siider, ja oma pillavusega võib panna pööritama nii mõnegi tundlikuma pea.

Tagasi üles