ARVUSTUS Maiken Pius on üles leidnud oma sisemise bitch’i

Meelis Oidsalu
, teatrikriitik
Copy
Kaks Priit Piusi ja Argo Aadli Linnateatri lavastuses «Kolemees».
Kaks Priit Piusi ja Argo Aadli Linnateatri lavastuses «Kolemees». Foto: Siim Vahur

Lääne ühiskonnas endiselt domineerivat ilukultust teravmeelselt pilav «Kolemees» on ülimenuka saksa näitekirjaniku Marius von Mayenburgi enda määratluse järgi meelelahutuslik komöödia. Jan Ehrenbergi lavastus sai seega üdini autoritruu.

Kui Salme väikese saali teatriõhtu atmosfääri ajakirjandusžanridega võrrelda, tulevad silme ette läikivad elustiiliajakirjad, sellised, mis suure osa oma lugemiskordadest teenivad ilusalongide diivanilaudadel järjekordset igavlevat klienti oodates. Sirvin neid juuksuris alati, läikpaber mõjub turvaliselt ja üsna tihti on seal ka üht-teist päris tuumakat kirjas.

Von Mayenburgi moodne mõistujutt on lühike: silmapaistvalt koleda sihverplaadiga müügimees Lette (Priit Pius) läheb oma naise Fanny (Maiken Pius) sunnil ilukirurgi (Argo Aadli) vastuvõtule. Operatsioon õnnestub nii ootamatult hästi, et kirurg otsustab Lette näo masstootmisesse anda ning õige pea muutub alguses ilueedi staatust nautinud Lette elu põrguks: kodulinn täitub mehe teisikutega.

Tagasi üles