Mehis Pihla: ma ei ole sellist Tõnis Niinemetsa varem näinud kui rahapesulavastuse proovides

Andrus Karnau
, ajakirjanik
Copy
«Rahamaa» esimene proovipäev Tartus. Kaamera võtab Tõnis Niinemetsa tegelast ja režissöör Owe Musting projitseerib selle ekraanile. Arvestades, mida peategelane teeb, mis valikuid ta langetab, siis sooja iseloomuga näitleja, keda inimesena usaldame, muudab lavastuse ambivalentsemaks, elusamaks ja inimlikumaks.
«Rahamaa» esimene proovipäev Tartus. Kaamera võtab Tõnis Niinemetsa tegelast ja režissöör Owe Musting projitseerib selle ekraanile. Arvestades, mida peategelane teeb, mis valikuid ta langetab, siis sooja iseloomuga näitleja, keda inimesena usaldame, muudab lavastuse ambivalentsemaks, elusamaks ja inimlikumaks. Foto: Heikki Leis

Draamateatri trupp paljastab juunis Eesti panku vapustanud rahapesu saladused, püüdes aru saada, mis oli selles head ja mis halba, kui pankurid miljardeid dollareid Vene musta raha läbi Eesti liigutasid.

«Rahamaa» esietendus on 6. juunil kultuuripealinnas Tartus. Peaosas Tõnis Niinemets, lavastaja Hendrik Toompere jr ning laval on Maria Fausti bänd. Veel enne seda, kui trupp Tartusse proovidele sõitis, rääkis näidendi autor, Draamateatri dramaturg Mehis Pihla lavastuse tagamaadest.

Keeruline on kõnelda lavastusest, mida keegi pole veel näinud. «Rahamaa» afišil hoiab Tõnis Niinemets kätt poolenisti näo ees, justkui püüdes vaatajat tõrjuda. Miks selline poos?

Vastus on palju praktilisem, kui võiks arvata. Plakatifotosid tehti palju, aga see variant tundus õige. Kui seda lugu uurisin, alustasid paljud inimesed vestlust lausega, et rahapesu on tundlik teema. Olen mõelnud, et miks see on tundlik ja miks sellest ei taheta rääkida. Järeldus: kõik said aru, et see on ebamoraalne, aga Eestis

Tagasi üles