TÄHELEPANU Tsitadellist tanklasse viival maanteel esineb tavapärasest rohkem liiklusraevu

Copy
«Furiosa: Mad Maxi saaga». Anya Taylor-Joy Furiosa rollis. Klassikalise autode austajad ei pea pettuma, sellel pildil peaks olema legendaarne V8 Valiant!
«Furiosa: Mad Maxi saaga». Anya Taylor-Joy Furiosa rollis. Klassikalise autode austajad ei pea pettuma, sellel pildil peaks olema legendaarne V8 Valiant! Foto: Filmikaader

George Miller sai 3. märtsil 79-aastaseks ja eile jõudis maailma kinoekraanidele tema «Mad Maxi» frantsiisi viies film. Maxi küll pole, aga maailm, kus tegevus toimub, on hullumeelsem kui kunagi varem.

Võiks öelda: tehke järele või makske kinni. Kumbki variant pole lihtne: kaks ja pool tundi kestva filmi eelarve oli 168 miljonit dollarit. Film «Furiosa: Mad Maxi saaga» iseenesest on aga puhtal kujul järele tegemine – see nimelt tõukub Milleri eelmisest selleteemalisest filmist «Mad Max: Raevu tee» (2015). Seal tutvustati esimest korda tegelast Imperaator Furiosa (Charlize Theron) ning uus film keskendub tema loole. Korraga niisiis järg ja eellugu.

Põhimõtteliselt seisnevad Mad Maxi filmid selles, et suurte masinate, kärina ja mürinaga sõidetakse punktist A punkti B ja tagasi, selle juures tuleb ette maanteeraevu. Umbes nagu ümberkaudsete põlluasunduste elanikud oma pargimaasturitega Tallinna kesklinna ründavad, aga muidugi kinematograafiliselt vääristatud moel. Tehnilise teostuse eest sai 2015. aasta film kuus Oscarit ja ega käesolev sugugi kehvem ole.

Tagasi üles