Saada vihje

Maailmakuulus DJ Helena Hauff vihkab värvilist vinüüli

Copy
Helena Hauff saab esimese kümne sekundiga aru, kas lugu kõlbab või mitte.
Helena Hauff saab esimese kümne sekundiga aru, kas lugu kõlbab või mitte. Foto: Daniel Feistenauer

Sakslanna Helena Hauff, kes tuleb juuli lõpus Hiiumaal toimuvale muusikafestivalile Saund plaate mängima, räägib, et kui popmuusikas teeb vinüülplaat võidukäiku, siis DJde seas suundub see kahjuks juba ammu vastupidist teed.

Felix Denk ja Sven von Thülen kirjutavad raamatus «Der Klang der Familie: Berlin, Techno und die Wende» (2012, tõlkes umbes «Ühe perekonna kõla: Berliin, techno ja üleminekuaeg») ühe legendaarseima plaadipoe Hard Wax algusajast. Selle asutas Berliinis 1989. aasta lõpus hilisema innovaatilise dub techno duo Basic Channel liige Mark Ernestus. Poes töötasid teiste seas DJ Hell, Marcel Dettmann ja duo Modeselektor liige Gernot.

Berliini techno-skeene lisati tänavu UNESCO kultuuripärandi nimekirja, kuigi stiil sai alguse mujalt. Hard Wax oli esimene Saksa tantsumuusikapood, mis hakkas Euroopa vahendajateta tellima plaate Detroitist, Chicagost ja New Yorgist. Kaubapäevadel lõi kauplus kihama. Mõnda säravamat 12-tollist saabus võib-olla ainult kolm eksemplari, mis läksid siis sellistele tuntud diskoritele nagu Westbam ja Motte. Nende üle, kes julgesid tunnustada trance’ilikumat plaati, tehti nalja: noor Paul van Dyk ostis trance’i, techno’st jäeti ta enamasti ilma.

Tagasi üles