ARVUSTUS Ilus-esteetiline unistuste surnuaed Rakveres

Copy
Lavastaja Anna-Maria Lipponeni sõnul räägib tükk unistustest ja kapitalismist.
Lavastaja Anna-Maria Lipponeni sõnul räägib tükk unistustest ja kapitalismist. Foto: Petri Tuhkanen

Räägitakse, et kui Nõukogude Liidu juht Leonid Brežnev ei saanud enam kehva tervise tõttu viina võtta, olevat ta andnud oma autojuhile raha, et too ostaks pudeli, ja siis Brežnev nautis pilti, kuidas sohver tema nähes viina ära jõi.

Hiljem olevat autojuht kurtnud, et viinapudeli hind oli vahepeal kõvasti tõusnud, aga ei saanud ju peasekretärile vastu vaielda ja sellise tühise asja pärast tüli teha.

Olen varem korduvalt mõelnud sellele, et kui vaatame näiteks laval või kinolinal kaifi saamise lugusid – kas oleme siis samuti narkomaanid, nagu Brežnev oli ka kuivalt alkohoolik? Mina sattusin Anna-Maria Lipponeni Rakvere teatris lavastatud näidendi «Reekviem unistusele» esietendusele selle tõttu, et esmalt viskas mulle sotsiaalmeedias ette uudise, et Eestisse tuleb šoti kultuskirjanik, narkoteemalise romaani «Trainspotting» autor Irvine Welsh. Ja vähem kui tunni jooksul nägin intervjuud Anna-Maria Lipponeniga, kes lavastab Hubert Selby kultusromaani «Reekviem unistusele», millest Darren Aronofsky on teinud veel kultuslikuma filmi. Võtsin neid märke kui suuniseid ja suundusin Rakveresse esietendusele.

Tagasi üles