«Kõrbetuul» Hamburgis Kolm Eesti meest vallutasid Euroopa moodsaima kontserdisaali

Copy
Kolm meistrit Eestist: Kalev Kuljus, Erkki-Sven Tüür ja Paavo Järvi. Hamburgi Elbphilharmonie publik võttis Tüüri oboekonsterdi maailmaesiettekande vastu kiiduavaldustega.
Kolm meistrit Eestist: Kalev Kuljus, Erkki-Sven Tüür ja Paavo Järvi. Hamburgi Elbphilharmonie publik võttis Tüüri oboekonsterdi maailmaesiettekande vastu kiiduavaldustega. Foto: Anne Tüür

Minu ees istuv šikkide lumivalgete juustega proua sirutab oma musta siidi raamistuses kortsulise käe, mida ehib imepeenike kuldne kett, asetab selle samasuguse soenguga härra käsivarrele ning pigistab, siis korra ja korra veel. Nagu noote rõhutades. 14. novembril kõlavad Euroopa kõige moodsamas kontserdisaalis Elbphilharmonies Erkki-Sven Tüüri oboekontserdi «Kõrbetuul» maailma esiettekande lõputaktid.

Siis pahvatab hiiglaslikus saalis aplausitorm. Kuskilt kõrgemalt rõdult hõikab kandev bariton «braavo!» ja laval kummardavad täissaalile kolm eesti meest: helilooja Erkki-Sven Tüür, dirigent Paavo Järvi ning oboevirtuoos Kalev Kuljus.

Põhja-Saksa raadioringhäälingu Elbphilharmonie (NDR) orkestrit juhatas Paavo Järvi ning soleeris sama orkestri soolo-oboemängija Kalev Kuljus. Uudisteos oli pakitud kahe tuntud helitöö vahele: kontsert algas Prokofjevi süidiga ooperist «Armastus kolme apelsini vastu», siis tuli Tüüri «Kõrbetuul» ning lõpuks Bruckneri sümfoonia nr 1 d-moll.

Kaks õhtut, kaks publikut

Publiku reaktsioon andis tunnistust, kui väga «Kõrbetuul» neile korda läks. 2100-kohaline saal oli kahel kontserdiõhtul välja müüdud ning publik jagunes kaheks: enamiku moodustasid nii 50–80-aastased. Nende välimus kõneles sellest, et elus on nii mõndagi juba saavutatud ja nüüd osatakse seda hinnata. Teine ja väiksem osa moodustus (muusika)tudengieas samuti ülimalt asjatundlikust rahvast.

Tagasi üles