RÖÖVELLIK Taylor Swift pani müüki kommihinnaga piletid, aga tegelik hind on üle 160 korra kõrgem

Copy
Taylor Swift esinemas Edinburghis 31. oktoobril 2024.
Taylor Swift esinemas Edinburghis 31. oktoobril 2024. Foto: Jane Barlow / Zuma Press

Taylor Swift paiskas oma Vancouveri kontsertide eel müüki ka nn «vaateta» kohad, mis tähendavad istekohti, kust vaadet lavale ei ole, kuid ühegi fännini piletid ei jõudnud, mis juhtus? 

Taylor Swifti rekordilise Eras Touri viimane peatus on kolm väljamüüdud kontserti Vancouveris 6., 7. ja 8. detsembril. Kuna nõudlus piletite järele on endiselt laes, lasi Grammy võitja esmaspäeval, 25. novembril välja «no view» piletid ehk istekohad, kust vaadet lavale ei ole, et anda fännidele võimalus etendust lava tagant kogeda.

Vaid 15 dollari ja väikese piletitasu eest pakkus laulja fännidele võimalust kontserdil kohal olla, kuid nüüd on piletid müügil 160 korda kõrgema hinnaga, sest ei läinud kaua aega, et piletite edasimüüjad haaraksid kõik piletid ja hakkaksid küsima üüratuid hindu piletite eest, mis võimaldavad kontserti küll kuulda, kuid sõud mitte näha.

Daily Mail teatab nimelt, et mõned «ainult kuulamiseks mõeldud» piletid on müügil hinnaga 2349 dollarit. Odavama ainult kuulamiseks mõeldud koha pileti eest tuleks välja käia aga 1515 dollarit.

Fännikonto Taylor Swift Chartsi andmetel pandi piletid vaikselt müüki ja ostjad pidid ostu sooritamiseks registreerima kui «kontrollitud fännid», kuid nagu Eras Touri originaalmüügilgi, napsati piletid kohe ära.

Kes üldse on need nn skalperid ehk kurikuulsad edasimüüjad?

Piletite skaleerimine on robotite kasutamine litsentsitud allikatest piletite hulgiostmiseks ja seejärel kasumi saamise eesmärgil edasi müümine. Need võivad olla mis tahes tüüpi piletid, kuid sageli peetakse silmas ennekõike suuri spordi- ja muusikaürituste pileteid. 

Mõnedel andmetel on hinnanguliselt 40% kõigist internetis ostetud piletitest soetatud just skalper-bottide poolt ehk need on piletid, mis ostetakse automaatse tarkvara abil, et neid kõrgema hinnaga edasi müüa. Sellele järeldusele jõuti pärast 180 erineva piletimüügi veebisaidi uurimist.

Kui näiteks Oasis kehtestas karmid reeglid ning kõik 50 000 piletit, mis jõudsid edasimüügisaitidele, tühistatakse, siis enamik muusikuid ja artiste selliste reeglitega kaasa pole läinud ning järelturul kaubitsetakse agaralt edasi. Mõnel juhul müüaksegi pileteid edasi 100 või isegi 150 korda kõrgema hinnaga ning meeleheitlikud fännid tõmmatakse seeläbi orki. 

Tagasi üles