Oma lapsepõlve ja loomingut luujuureni analüüsinud ning lavastanud režissööri iseloomustamiseks muutuvad kirstud, pastorid, kellad, maohaavad, deemonid ja Karini-nimelised naised ühtlaseks massiks, mis hajutab päriselu ja loomingu piirid. See mass on muidugi endiselt tuumakas ja piisavalt paeluv, et selle kihte ikka ja jälle uurida. Olgu need siis armastajate nõelavad dialoogid või elu ja surma vastakad tõmbed.
Bergman on intervjuudes ja raamatutes vägagi teadlikult selgeks teinud, et talle lähevad ikka ja jälle korda lapsepõlv ja looming. Eraelulised suhted ja lihased lapsed pole tema jaoks kunagi olnud teemad, millel pikemalt peatuda. Lastel ja naistel peatub Bergman biograafiates täpselt niipalju, kui see on seotud mõne tema filmi või etenduse valmimisega.