:format(webp)/nginx/o/2025/02/15/16657256t1h0e09.jpg)
Netflixi üks juhtivtöötaja kommenteeris esimest korda skandaali, mis ümbritseb 13 Oscarile kandideerivat «Emilia Pérezi». Jacques Audiardi pöörane muusikal jookseb praegu Eesti kinodes, kuid USAs, Kanadas ja Suurbritannias kuulub selle leviõigus Netflixile.
Rääkides Matthew Belloniga «The Towni» taskuhäälingus, rääkis Netflixi sisujuht Bela Bajaria tulisest kriitikast, mis on seotud filmi staari Karla Sofía Gascóni taas esile kerkinud solvavate postitustega ühismeedias.
See skandaal on varjutanud Jacques Audiardi muusikali rekordilise 13 Oscari nominatsiooni ning vähendanud oluliselt filmi võidulootusi.
:format(webp)/nginx/o/2025/02/06/16639724t1h824e.jpg)
«Ma arvan, et see on tõeline kaotus sadadele uskumatult andekatele inimestele, kes tegid imelise filmi,» ütles Bajaria. «Ja kui vaadata nominatsioone ning kogu seda tunnustust, mida film on saanud, on väga kahju, et skandaal on selle varju jätnud.»
«See on tõepoolest viinud arutelu hoopis teise suunda, eemale sellest uskumatust filmist, mille lõi Jacques Audiard – erakordne lavastaja. Kahju hakkab paljudest inimestest, sealhulgas kaasnäitlejad Zoe Saldaña ja Selena Gomez. Ja meie auhinnatiim tegi selle filmi kampaania raames uskumatut tööd.»
Netflixi ja Gascóni isiklikke esindajaid on kritiseeritud selle eest, et nad ei märganud varem oma kliendi problemaatilisi säutse. Bajaria sõnul toob see juhtum tõenäoliselt kaasa muutuse eeskirjades: «See tekitab paljudele inimestele küsimusi protsessi ümberhindamise kohta.»
Siiski väljendas ta ka muret reeglite ümberhindamise mõistlikkuse osas. «Peame endalt küsima: kas me hakkame tegelikult iga päev kontrollima kümnete tuhandete inimeste isiklikke sotsiaalmeediakontosid kogu maailmas, arvestades, kui palju originaalfilme, telesarju ja kaastoodangu projekte me loome ja litsentseerime? See tekitab palju küsimusi selle kohta, milline see protsess peaks välja nägema.»
/nginx/o/2025/02/15/16657255t1hb7f3.jpg)
Kõrgemad avalike suhete spetsialistid väljendasid eelmisel nädalal The Guardianile muret selle juhtumi sisemise käsitlemise pärast. Mõned neist viitasid, et ettevõte on jätnud unarusse oma kohustused inimese suhtes, keda võib selles tööstuses nimetada uustulnukaks. Netflix otsustas loobuda Gascóni toetamisest sellel auhinnahooajal, sealhulgas sellega kaasnevate reisikulude katmisest.
Samuti viidati sellele, et vea võimalikud tagajärjed põhjustavad Netflixi töötajatele märkimisväärset peavalu.
/nginx/o/2025/02/06/16639717t1h9be6.jpg)
«Kui Netflixi juht Ted Sarandos, kes on kulutanud miljoneid filmi auhinnakampaaniale, peaks teada saama, et nendest kunagistest postitustest ühismeedias oldi teadlikud, kuid ükski inimene tema tiimist ei rääkinud talle sellest... siis hoidke silm peal.» ütles Variety tegevdirektor Steven Gaydos.
Filmi staarid on samuti viimase nädala jooksul avalikult sõna võtnud, kusjuures Gomez ütles Santa Barbara filmifestivalil, et kuigi «osa maagiast on kadunud», on ta filmi üle siiski uhke.
Seda tunnet jagas ka Bajaria, kes kinnitas, et Netflix seisab jätkuvalt oma otsuse taga see film omandada pärast selle ülevoolavat vastuvõttu Cannes'is eelmise aasta mais. «Kui te küsiksite minult täna, kõige selle valguses, mida ma nüüd tean, siis ütleksin, et me ikkagi ostaksime selle filmi,» ütles ta ning nimetas «Emilia Perezi» uskumatuks, loominguliseks ja julgeks. «See ongi see, mida tahame – võtta suuri riske.»
Gascón on korduvalt vabandanud kunagiste säutsude pärast oma Xi kontol, mille ta on nüüd kinni pannud. Pärast emotsionaalset tunniajast intervjuud Hispaania televisioonis eelmisel nädalavahetusel on ta teatanud, et taandub meediast, et võimaldada filmil enda eest kõneleda.
Hiljem teatas Variety, et Netflix ei kata enam Gascóni reisi- ja auhinnatseremooniate kulusid; ka tema Hispaania kirjastajad on temaga koostöö lõpetanud. Neljapäeval kinnitati, et ta ei osale sel pühapäeval Londonis toimuval BAFTA auhinnatseremoonial.