Saada vihje

ARVUSTUS Sarah Nõmme «Marrastusprintsessi päevikud» lööb kunsti- ja tabumaailma kihama

Copy
Teose «Patsient nr 3» (2025) vahelt paistab teos pealkirjaga «Täida mu unistused» (2025).
Teose «Patsient nr 3» (2025) vahelt paistab teos pealkirjaga «Täida mu unistused» (2025). Foto: Anna Mari Liivrand

Sarah Nõmm on oma käekirjaga üks äratuntavamaid noorema põlve kunstnikke, kes end kunsti­õpingute algusest saati julgelt kehtestanud.

Tema esimene isikunäitus «Marrastusprintsessi päevikud» mängib plikalikkusega täiskasvanute maailmas, kus oma koht on nii roosadel satsidel ja lipsukestel kui ka teravalt torkavatel metallkonstruktsioonidel.

Galeriiakna ees olevad kardinad vihjavad privaatsfäärile ja nii seatakse näituse toon paika. Ülemisel korrusel toimub printsessi sünnipäevapidu, kus õhupall täidab end ise, postament on kaetud lossi- ja südamekujulise «tordiga» ning portselanist sadulal saab kujutluses kiikuda. Nõmm näib mängivat sadula ja piitsaga n-ö hobusetüdruku kahetisusega: ühelt poolt on hobusearmastus ilmsüütu ja lapselikki, aga suure hobuse sadulasse ronimine ja looma juhtimine on ka võimestav.

«​Tahan olla vihmauss»​

Teisalt saab fooni muutudes sadul erootiliseks mänguasjaks ja hobusele mõeldud (hobuse peaga, Hobusepeas!) piitsast miski, mis annab valu (ja mõnu) hoopis inimese nahale. Nii sadul kui ka piits on aga kergesti purunevast materjalist – portselanist ja klaasist – ning mängivad omakorda võimu haprusega, vägivallatsejate ebakindlusega.

Tagasi üles