/nginx/o/2025/02/13/16653139t1h5d3b.jpg)
Alain Deloni päevad märtsis Eesti kinodes sisaldavad filme 1960. aastatest, kui tema pilgus leidus veel sädet, kirjutab kriitik Konstantin Kuningas Alain Deloni retrospektiivi eel.
Alain Deloni päevad märtsis Eesti kinodes sisaldavad filme 1960. aastatest, kui tema pilgus leidus veel sädet, kirjutab kriitik Konstantin Kuningas Alain Deloni retrospektiivi eel.
Deloni leiutasid või avastasid mõne kuu jooksul kahe filmiga («Purpurpunane keskpäev» ja «Rocco ja tema vennad») René Clément ja Luchino Visconti 1960. aastal. Järgnenud «Päikesevarjutus» (1962) ja «Gepard» (1963) viisid lõpule muutumise tohutuks rahvusvaheliseks staariks: Delon teenis järgneval kolmel kümnendil keskmiselt miljon franki filmi pealt. Võrdluseks: Catherine Deneuve'i tasu oli 1968. aastal ajakirja L'Express andmetel filmi eest 200 000-300 000.