:format(webp)/nginx/o/2025/05/02/16815950t1he950.jpg)
Vampiirifilmid on ammu kujundanud meie arusaamu hirmust, võimust ja kultuurist, ent vähesed neist on suutnud siduda verejanu ja kultuurilise identiteedi sama lummavalt kui Ryan Coogleri «Patused». See ei ole pelgalt õudusfilm, vaid sügav, kihiline lugu muusika ning kultuuri päästevõimest ja jõust, mis avaldub vaid siis, kui on, mille eest võidelda.
1932. aastal, kui filmi tegevus aset leiab, oli Mississippis sügav Jim Crow’ seaduste ajastu: kui mustanahalistel oligi kohti, kus olla, olid need sagedasti ja järjekindlalt alarahastatud ja peidetud, halvemini tehtud ning varustatud võrreldes valgetele ameeriklastele mõeldud paikadega, sealhulgas peosaalide ja baaridega. Mõnikord polnud mustanahalistel aga hoopiski kohta, sest vohas rassiviha ning niite tõmbasid organisatsioonid nagu Klu Klux Klan, kes ei andnud, jätnud ega lubanud ruume, kus muusika, ajalugu ja kultuur koonduda võiksid.