Saada vihje

Ooperilaulja Arete Kerge: Häält kurnavad valesti valitud rollid, mitte peaosad.

Ooperilaulja Arete Kerge Estonias. «Igal inimhäälel on kordumatu tämber, millele laulja isiksus lisab oma sisu, teatava inimliku pitseri,» räägib ta.
Ooperilaulja Arete Kerge Estonias. «Igal inimhäälel on kordumatu tämber, millele laulja isiksus lisab oma sisu, teatava inimliku pitseri,» räägib ta. Foto: Mihkel Maripuu

Sopran Arete Kerge, kes pälvis eelmisel aastal Eesti Kultuurkapitali preemia, mängib üht peategelast Rosalindet 30. mail lavale jõudvas Straussi «Nahkhiires».

Kultuurkapital ei täpsustanud, milliste teoste eest preemia anti. Teater. Muusika. Kino tõi välja Kerge esitusi Britteni «Sõjareekviemis» ja Rossini «Järveneitsis». Estonia tänavune maiuspala võib olla just septembris esietenduv Britteni «Peter Grimes», mis valmib Jose Cura toel, aga oodatakse ka Straussi operetti maskiballist ja inimeste segamini ajamisest: esietendus oli 22. aprilliks välja müüdud.

Ballikülalist Rosalindet on teiste seas kehastanud Kiri Te Kanawa. Balliperemehe prints Orlovski osa kirjutas Strauss metsosopranile, naisterahvale. Kõik tegelased on vigadega. Kerge ütleb, et operett on petlik. «Viini opereti keskmes on sageli kõik väline – sisu tõttu peetakse seda ekslikult lihtsamaks žanriks kui näiteks ooperit. «Nahkhiir» on aga nii sisuliselt kui ka muusikaliselt võrdväärne koomilise ooperiga. Lisaks peab laulja suutma ka väga hästi tantsida ja kõnetekste mõtestada võrdväärselt draamanäitlejaga. Aga eks see on ka minu esimene operett ja mul on siin palju avastamisrõõmu!» sõnab ta.

Kommentaarid
Tagasi üles