Skip to footer
Saada vihje

Tšellist Magdalena Bojanowicz: ootan päeva, kui Poolas kultuuri rohkem vajatakse

Magdalena Bojanowicz ütleb, et tal uue ja vana muusika mängimise seisukohalt eelistusi pole. foto: Anita Wasik-Plocinska

Poola kammermuusikute märtsis alanud kontserdisari Eesti suuremates linnades jõuab lõpule Pärnu kirikutes kahe esinemisega, mida ühendab tšellist Magdalena Bojanowicz.

Kontsert 7. juunil Pärnu Eliisabethi kirikus toimub klaverimängija Radosław Kurekiga, kellega Bojanowicz salvestas plaadi Leoš Janáčeki ja teiste muusikaga. Eesti kava koostamine oli üsna lihtne, sest nad esitasid äsja tuntuima Poola helilooja Fryderyk Chopini kõiki teoseid.

Tšellole ja klaverile hakati ühist muusikat komponeerima klaveri leiutamisega 1700. aasta paiku ehk ajal, kui tegutses Beethoven, esimesed sellised teosed Poola heliloojatelt ilmusid aga romantismiga 18. sajandi lõpus. Bojanowicz ja Kurek proovivad pakkuda erinevaid värve.

Nii tuleb esitamisele Witold Maliszewski salongistiilis süit tšellole ja klaverile. «Teenimatult unustatud,» ütleb Bojanowicz. Muidugi ei saa Karol Szymanowskita. Temalt kõlab «Roxana laul» ooperist «Kuningas Roger», mille kohta Postimees kirjutas pärast Eesti esiettekannet 2016. aastal, et see liigub Wagneri, Straussi ja Bartóki muusikadraamade kiiluvees. Bojanowicz kiidab samuti Szymanowski viiulisonaati, aga see jääb mõneks teiseks korraks.

Kommentaarid
Tagasi üles