Skip to footer
Saada vihje

MAITSEV MURE Twixi šokolaadibatooni reklaam keelati eriti absurdsel põhjusel

Toiduautomaat, mis pakub laia valikut erinevaid šokolaadibatoone.
  • Reklaami tellija kaitseb reklaami ja ütleb, et tegemist on filmiliku fantaasiaga.
  • Kuigi reklaam oli filmilik liialdus, ei vastanud see Briti reklaamistandarditele.
  • Reklaamis kujutati ohtlikku jälitussõitu, mis lõppes avariiga.

Šokolaadibatoon Twixi teleklipp on Suurbritannias keelatud, kuna reklaamijärelevalve hinnangul julgustas see ohtlikku käitumist ning innustas seadust rikkuma, vahendab BBC.

Reklaam kujutas meest lehvivate juustega pöörases autojälituses, mis päädis avariiga, kus kaks identsetes karamellitoonides autot jäid üksteise peale kinni, nagu kaks Twixi batooni. Reklaami vastu esitati viis kaebust, milles väideti, et klipp propageerib vastutustundetut ja seadusega vastuolus olevat sõitu.

Twixi tootja Mars-Wrigley kaitses reklaami, väites, et tegemist on filmiliku liialdusega, mille tegevus toimub absurdses, fantaasiarikkas ja reaalsusest võõrdunud maailmas. Samasugust seisukohta jagas ka reklaamide eetrisse lubamise eest vastutav organisatsioon Clearcast.

Briti reklaamistandardite amet (ASA), kes asja menetles, otsustas siiski, et klipp ei tohi praegusel kujul enam ekraanile jõuda, kuna see julgustab ohtlikku sõidustiili. Kuigi ASA tunnistas, et reklaami lõpuosa, kus autod nagu Twixi pulgad kokku sulanduvad, on selgelt üle võlli ja ebarealistlik, jäi neile silma video esimene pool, kus kujutatud sõidustiil võis tõenäoliselt rikkuda liiklusseaduse nõudeid.

Eraldi rõhutas ASA, et kaameratöö ja kiire rütmiga muusika andsid tagaajamisele lisapinget, ning juhiti tähelepanu ka nähtavatele rehvide libisemisjälgedele. Mars väitis omalt poolt, et filmivõtetel sõitsid autod tegelikult seaduslikel kiirustel ja reklaami järgi sõitu matkides ei saakski midagi ohtlikku juhtuda.

Suurtootja, kellele kuuluvad muu hulgas ka M&M's, Celebrations ja Maltesers, lisas, et Twix on tuntud oma absurdse ja mängulise huumori poolest – just seda reklaam väljendavatki. Reklaami viimases stseenis kukub Twixi batoon läbi kahe auto katuseluukide ning autod sõidavad koos minema, olles endiselt omavahel ühendatud. Klipi lõpetab loosung «Kaks on parem kui üks».

Clearcast kaitses samuti reklaami, väites ASA-le, et video stiil andis selgelt mõista, et tegemist ei ole millegagi, mida on võimalik päriselus järele teha, ega jäänud muljet, nagu oleks turvaline sõit igav. 

ASA lõplikus otsuses anti Marsile korraldus hoiduda edaspidi reklaamidest, mis õigustavad või innustavad vastutustundetule sõidukäitumisele, mis võib olla seadusevastane.

Vaata ka keelatud reklaami:

Kommentaarid
Tagasi üles