:format(webp)/nginx/o/2025/06/11/16915143t1haee7.jpg)
Kirjutasin kunagi ühest muusikust, kes mutile mikrofoni sappa sidus ja nii ta läks. Või noh, tegelikult pigem mitte, tegu oli minu interpretatsiooniga selle helindi sünniloost. Helind, mille võiks ehk microsound/glitch’i alla liigitada, kus microsound viitab näiteks kontaktmikrofoniga tehtud välilindistusele – helile, mida põhimõtteliselt võiks ka lihtsalt «urgitsemisena» kirjeldada.
Evelyn Grzinichi näituse helitaust pakub midagi sarnast, kuivõrd tema abikaasa John – kavalehte tsiteerides – on lindistanud puujuuri. Ja kui küsida, mida seal siis täpsemalt lindistada olema peaks, on vastus laias laastus juba antud: kohati mühisev ambient, kohati microsound/glitch, mis – nagu ma eeldan ja loodan – põhiliselt juurtel toimetavate sitikatega seostub, kuigi mine sa muidugi tea. Välilindistused need igatahes on, mis hilisemat töötlust (nt kiirendamist, võimendamist vms) või vähemalt toimetamist muidugi ei välista.