Trotskit on nimetatud 1905. aasta revolutsiooni vabakunstnikuks, sest ta tegutses väga erinevates ringkondades, jäädes siiski alati truuks oma isiklikele põhimõtetele. Seetõttu liikus ta pidevalt ühest ringkonnast teise, nii nagu parajasti tema vaadetega kõige paremini sobis.
Ka Carpenter laveerib oma loomingus ideoloogiliselt seinast seina. Seetõttu on raske leida üles tema kunsti tõelist käekirja ja palet. Pole vaja palju tsiteerida, sest tegemist on renessanssinimesega, kes süüvib uuskontseptualismi kuubis, võttes oma tiibade alla iga kord rohkem, otsides vajalikku tuultekeerist.
Trotski püüdis korraldada tööliste ja talupoegade ideoloogilist valgustamist. Carpenter tahab seda ka oma kontseptsioonis, et tuua justkui «päikest talupoegadele», see tähendab idaeurooplastele tarbijakeskse kapitalismi näol.
See on Carpenteri propagandatuur, mis algab Tallinnast ja sõidab edasi Lätti, Leetu, Poola ja Venemaale. Turnee, mille eesmärk on tuua läänemaailma luksuslikke firmamärke endistesse Ida-Euroopa riikidesse, mis olid seotud Nõukogude Liiduga.
Mõnes mõttes on Carpenter oma eesmärgiga, püüdega tuua läänt itta, pisut ajast maha jäänud. Endine NSVL läänestub iga päev, tund, minut ja sekund. Enneolematu radikaalne informatsioon jõudis kõikvõimalike tõlgete ja põrandaaluste liikumiste kaudu salastatuna kohale juba 1960ndate lõpus, aktiivsemalt tarbijakesksele «publikule» 1980ndatel aga Soome kaudu. Tõlkes oli aga kindlasti palju kaduma läinud.
Carpenteri tööde erinevate stiilikäsitlustega saab tutvuda tema erinevate veebikülgede kaudu, sest tema haare on tõesti lai.
«Solo Show II – All Power to the Factory Outlets»
Temnikova ja Kasela galerii