Pühapäevase kontserdiga tähistatakse Savonlinna ooperifestivali taastamise 40. aastapäeva.
Kontserdi tähtesinejaks omakorda tõuseb ooperifestivali mainekas koor, kes paistab silma heterogeensusega, ühendades kohalikke harrastuslauljaid, muusikapäevade õpilasi, aga ka professionaalseid lauljaid Soome Rahvusooperist (Kansallisooppera).
Savonlinna ooperikoor, milles tänavu laulab 19 eestlast, muu hulgas Estoniast, RAMist ning muusikaakadeemiast, on olnud läbi aegade hüppelauaks paljudele tulevastele tippsolistidele.
Tellimustööna juubelikontserdiks on 1974. aastast koori juhatanud Haatanen kirjutanud viiele solistile, koorile ja orkestrile mõeldud heliteose «Juuditi laulud».
Vanainglise keeles esitatav piiblist, apokriivalugudest, Gilgamei-eeposest ammutatud tekstidega «Juuditi laulud» ei ole tänavuse ooperifestivali ainus maailmaesiettekanne.
Festivali üheks kulminatsiooniks on peetud laupäeval esietendunud Olli Kortekangase ooperit «Isa tütar». Seegi oli tellimustöö, lisaks ooperipeo 40. sünnipäevale peeti silmas Soome parlamendi (Eduskunta) sajandat tegevusaastat ja iseseisva Soome 90. sünnipäeva.
Soome lähiajaloost kõneleva ooperi üks tellija-rahastaja oligi Eduskunta.
Kuigi Kauppalehti andmeil moodustas parlamendi panus kümmekond protsenti ooperi lavastuskuludest, oli see ikkagi kultuuritegu, milletaolisele estile tasuks oma maine tõstmiseks mõelda Riigikogulgi Eesti Vabariigi 80. sünnipäeva künnisel.
Esietendusel oli kohal suur osa Soome poliitilisest ja vaimueliidist.
Esietendusjärgne vastuvõtt kriitikas on olnud heatahtlik, isegi kiitev.
Kortekangas on teinud esmaklassilist tööd nii laulude meloodia vaba voolavuse tagamisel kui eri stiililaenude ja muusikaliste tsitaatide ühtesulatamisel, kirjutab kriitik Mikko Nortela.
Ooperi libreto (Michael Baran ja Olli Kortekangas) seevastu nõuab vaatajatelt-kuulajatelt Soome lähiajaloo tundmist.