Walesis tuli esitusele Eesti enda «Hamlet»

, tantsuajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Harri Rospu

Walesis jätkub eesti kultuuri festival «Walestonia», mille üheks keskmeks on seni kujunenud Oksana Titova balleti «Hamlet» külalisetendus Swanseas Estonia teatri esituses.


Kokku leiab «Walestonial», millega tähistatakse Eesti Vabariigi 90. sünnipäeva, Walesi suuremates ja väiksemates linnades aset enam kui 30 kontserti, teatri- ja tantsuetendust, filmiseanssi, fotonäitust, video- ja kunstiprojekti.


««Walestonia» festival toob kokku kaks väikest, aga uhket maad, kel on silmapaistvad kultuuritraditsioonid ja kes mõistavad selle tõttu üksteist rohkem, kui suured riigid seda suudaksid,» kirjutas sel puhul Walesi peaminister Rhodri Morgan.


«Hamleti» lavastus kuulus tänavu 60. sünnipäeva tähistava Swansea muusika ja kunstide festivali (4.–18. oktoobrini) programmi ja seda etendati Swansea ülikooli linnakus asuvas Taliesini kunstikeskuses.


Keskuse direktorile Sybil Crouchile jäi Oksana Titova käekiri meelde Tallinna külastades. «Tundus, et see on midagi, mille me võiksime ka Swanseasse tuua – tutvustamaks rahvusvahelise tantsu paremikku. Ma loodan, et see on ilusa sõpruse algus.»


Oksana Titova on tutvustanud end kui edukat meeskonnamängijat, kes motiveerib andekaid kunstnikke, et realiseerida laval ühiseid visioone.

«Hamlet» pole erand – see on tõeline visuaalne nauding koos Elo Soode löövate unisex-kostüümide ja ratastel liigutatavate peegelseintega, mis muudab lavaruumi paindlikuks, videokunstnik Andres Tenusaare leidlike pildiliste kujundite ja helilooja Taavi Kerikmäe elektrooniliste helide maailmaga, mis sisaldab olmemüra, pahaendelisi kellahääli ja katkendeid Shakespeare'i näitemängust.


Koreograafia esindab moodsat tantsuesteetikat, Marika Muiste Ophelia piinlevad sirutused eksisteerivad siin kõrvuti Daniel Kirspuu Poloniuse tänavatantsulise liikumisstiiliga.


«Hamlet» on peen, ehk elitaarnegi teos – ses mõttes oli huvitav, kuidas võtab selle vastu kohalik publik. Selgus, et väga hästi. «Fantastilised kostüümid ja perfektne esitus tantsijatelt»; «Intensiivne ja pingeline»; «Ophelia ja Hamleti duett on lavastuse tipphetk» kõlasid kommentaarid. Lavastus võitis ka sellest, et tuli ettekandele 300-kohalises saalis, mis on kaks korda väiksem kui Estonia teatris.


Estonia balleti juht Tiit Härm võttis riski, kui tellis trupi tantsijalt Oksana Titovalt suure lava balleti, aga risk on ennast õigustanud – «Hamletit» on juba tunnustatud nii Eestis kui ka nüüd Walesis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles