(Mineviku)sündmuste paik on justkui reaalne: Peipsi veer, Välgi metsad, Kodavere kirik ja kalmistu. Aga kus asub salapärane Poeedirahu? Ilmselt on see autori loodud sisemaailm, kuhu teistel on raske tungida. Kasemaa on ju viljakas poeet, temalt on ilmunud kolm luulekogu – esimene 2008. aastal just «Poeedirahu», milles ta sama teemat käsitleb.
Autor nimetab oma raamatu tegelasi leskedeks, isegi väikesi tüdrukuid tulevasteks leskedeks, mis tundub pisut kummaline. Poisikesena meeldis tal kuulata küla vanade naiste jutte nende noorusest ja karmist eluteest ning nii arendas ta välja oma leseteaduse.
«Mu lapsepõlv möödus koos leskedega. Poeedirahus polnud ühtegi poissi, kellega kevaditi jäätükkidel sõita. Naised, vanad leseprouad, olid mu lapsepõlve parimad sõbrad ja mängukaaslased,» alustab Kasemaa oma raamatut.
Aga kuhu jäid siis leskede mehed ja laste isad? Lihtsalt tegid kõvasti tööd ja surid ära, kas siis loomulikku või õnnetut surma, pealegi aastakümneid varem kui naised. Huvitav on see, et Kasemaa nimetab küll põgusalt sõjakära ja küüditamist, kuid jätab märkimata 1910.–1920. aastail sündinud tütarlaste lesestumise peamise põhjuse – suure sõja, mis viis küladest palju mehi küll ühele, küll teisele rindele.
Leskedelt kuuldud juttude põhjal tekkis noorukil imeline ettekujutus sõjaeelse Eesti turvalisest ühiskonnast, kus elab töökas rahvas, kerkivad ilusad majad, sirguvad lapsed, külades on palju noori. See oli nagu uue maailma loomine ja suur õnneaeg, märgib autor. Eks omariikluse eldoraado või eestilik Kungla on tagantjärele lummanud mitut põlvkonda ja lummab siiamaani.