Lauritsa vastuolulise näituse avamine Moskvas kulges rahulikult

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Peeter Lauritsa «Püha õhtusöömaaeg» ehk  The Final Snack Remix.
Peeter Lauritsa «Püha õhtusöömaaeg» ehk The Final Snack Remix. Foto: Ergo Kuld

Eile avati Moskvas fotokunstnik Peeter Lauritsa näitus koos Leondardo da Vinci «Püha õhtusöömaaega» meenutava fotoga, mille eemaldamist õigeusklikud tungivalt soovisid.

Rühm õigeusklikke saatis Moskva linnapea Sergei Sobjaninile kirja, kus paluti Eesti fotokunstniku Peeter Lauritsa fotot «Püha õhtusöömaaeg» ehk «Final snack remix» näitusele mitte lubada.

Laurits kinnitas Postimehele, et eile avatud näitusel «Sild sinna ja tagasi» oli foto üleval ja selle eemaldamist tema sõnul keegi ei kaalunudki.

«Igal inimesel on õigus oma seisukohale ja arvamusele, aga see ei tähenda seda, et kõik teised inimesed peaksid selle seisukoha järgi tantsisklema,» rääkis Laurits. «Näitus möödus väga ilusasti, rahvast oli palju ja mingisuguseid ekstsesse ei toimunud.»

Väikese viguri olevat mänginud Moskva liiklusolud, sest pooled inimesed, kes tahtsid avamisele tulla, istusid liiklusummikus ja kohale ei jõudnud.

Lauritsa sõnul tekitas «Püha õhtusöömaaeg» elevust selles mõttes, et sel oli meediamüra taga.

«Aga pilti vaadates on lihtne näha, et see pilt ei räägi religioonist ja veel vähem mõnitab religiooni,» ütles Lauris. «Jah, ta on ühiskonnakriitiline, aga pigem räägib ta meie tarbimisbuumist. Kui mingisugune kaubamaja omanik ütleks, et ma teda mõnitan, siis ma saaks aru.»

Näitus «Sild sinna ja tagasi» avati 18. oktoobril Moskva galeriis Fotoloft ja on avatud kuu aega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles