Theatrumi «Onu Vanjat» on aga võimatu vastu võtta Vladimir Anšoni lavakujundust eraldi märkamata. Kindlasti on üheks põhjuseks selle visuaalne leidlikkus, kuid mitte ainult. Pigem tõusebki see esile just teatava ebakõla mõttes, aga sedapuhku mitte negatiivses tähenduses.
Ma ei taha väita, nagu jutustaksid lavastaja, näitlejad ja kunstnik mingeid erinevaid ja tervikuks põimumata lugusid, vaid pigem saabki hõlmav tervik käesoleval juhul moodustuda nende erinevate lugude kohtumise-lahknemise punktides.
See tihti lausutud «tšehhovlikkus», see väline staatilisus, see tegelaste teadlik tegematajätt, vaata et «toimimatu toimimine», kuid ilma taoistliku harmooniata, see kuum igatsus kaledas igavuses, mida aga publikul peab olema huvitav jälgida, on viimase saja aasta jooksul dikteerinud näitlejale palju ülesandeid. Eks ideaalis peagi kõik toimuma näitleja sees ja tema vahendusel, kuid samas tajume ju intuitiivseltki, et miski teatrikunsti olemuses takistab taevastest asjadest tõsisemalt kõnelda.
Tegelikult ei ole enesestmõistetav seegi, et Tšehhovi kaudu just taevaseid asju aetakse, ometi on lavastaja Lembit Peterson sellele mitmes esietendusele eelnenud intervjuus ise viidanud ning kavalehtegi on koondatud huvitav ja Tšehhovi «tavapärast» tõlgenduskaanonit oluliselt rikastav tekstipõimik, mis rõhutab just dramaturgi ja tema tegelaste lakkamatut jumalaotsingut.
Nagu juba öeldud, on see teatrilaval üks võrdlemisi riskantne ettevõtmine. Isegi kui tegelasi motiveerib tõepoolest igavene elu, ilmestab selle kaugust või lähedust lavategelikkuses enamasti ikkagi kümne käsu eiramine või surmapattude küüsis siplemine, sest on see, mida üldjuhul «tegevuslikult analüüsida» ja inimsuhete kaudu elavaks mängida.