Reporter.ee: reklaamirahvas jagas kuldmune

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Berit-Helena Lamp
Copy
Kuldmunade jagamine 2009.
Kuldmunade jagamine 2009. Foto: Marina Puškar

Reklaamitegijad said taaskord kokku ning jagasid välja enda seast parimatele eelmise aasta tehtud tööde eest mõned kuld, hõbe ja pronksmunad.


Kuldmuna kuluaarides sahistati, et praegune raske aeg majanduses paneb nii reklaami tellijat kui agentuuri ühiselt pingutama ning piiratud võimalused sunnivad reklaami loomisel senisest nutikamad olema, vahendas Reporter.ee.

Kõige rohke laekus võistlustöid trükireklaami, disaini ja tv-reklaami kategooriates. Konkursile esitati 17 reklaamikampaaniat, mille maksumus ületab 300 000 krooni.
Parim reklaam valiti välja 631 ja parim üritus 46 võistlustöö hulgast. Kuldmuna Grand Prix pälvis Maanteeameti poolt tellitud sotsiaalkampaania «Ära unusta helkurit!», parimaks kliendiks osutus Rakvere Lihakombinaat ning Aasta Agentuuriks valiti Kontuur Leo Burnett. Parima üritusturundusagentuuri tiitli sai Royal Service.

«Praegune raske aeg majanduses paneb nii reklaami tellijat kui ka agentuuri ühiselt pingutama ja piiratud võimalused sunnivad reklaamikontseptsiooni loomisel senisest nutikamad olema,» ütles ERALi president Heily Aavik ja lisas, et täna on agentuurid suurema väljakutse ees kui varasematel aastatel.

«Nii reklaam kui ka üritusturundus aitavad kaasa ettevõtte konkurentsivõime tugevdamisele, mängivad olulist rolli tootearenduses-kliendisuhetes ning on oluliseks jõuks ärieesmärkide saavutamisel,» märkis Aavik.

Selle aasta tulemusi kommenteerides ütles Aavik, et üldine tase oli hea ning esitatud tööde arv jäi eelmise aastaga võrreldes samale tasemele. Kõige rohkem laekus võistlustöid trükireklaami, disaini ja TV-reklaami kategooriates: vastavalt 231, 187 ja 113 võistlustööd. Konkursile esitati 17 reklaamikampaaniat, mille maksumus ületab 300 000 krooni.

«Kuldmuna 2009 žürii koosnes nii agentuuride klientidest kui ka reklaamiekspertidest, mis annab loodetavasti kõige õiglasema tulemuse. Kuldmuna on ja jääb vaieldamatult aasta tippsündmuseks Eesti reklaami-ja turundusmaastikul tegutsevate inimeste seas. Samas on meie eesmärk leida reklaamisektori teemadele laiemat kõlapinda, sest reklaam on asi, mis meid kõiki ühel või teisel viisil puudutab,» rõhutas ERALi president Heily Aavik.

Sel aastal antakse Kuldmuna raames esmakordselt välja ka Üritusturunduse Kuldmuna, mille eest seisab Eesti Üritusturundusagentuuride Liit. Parima ürituse väljaselgitamisel hinnati loomingulisust, teostust, ürituse vastavust turunduslikele eesmärkidele ning selle tulemuslikkust. Parimaks sisekommunikatsiooniürituseks kuulutati SEB Eesti Ühispanga «Tornimäe teemandid», parima sisekujunduse ja kliendiürituse preemia läks Olympic Casino juubelipeole «Missioon OC15: Taevas pole piiriks». Müügiedenduse Kuldmuna sai Nokia üritus «MOFF».

Kuldmuna raames toimus ka noortekonkurss, mis vältas vaid 48 tundi ning kuhu esitasid oma tööd 19 erinevat meeskonda. Konkursi teemaks on sel aastal «Rämpstoit koolis».

«Meil on väga hea meel, et noortekonkursi finalistide tööd sel aastal niivõrd suurt tähelepanu pälvisid. Teema on aktuaalne ning tuttav igale kooliõpilasele ja ka lapsevanemale,» ütles Aavik. Pesamuna 2009 tiitli pälvisid võistlustööd «Miss Junkfood» (esitaja Imagine) ja «Tead, mida sa sööd?» (esitaja MK). Võitjad sõidavad Postimehe ja ERALi ühisel toel Cannesi Rahvusvahelisele reklaamifestivalile 2009. aasta juunis.

1998. aastal asutatud Eesti Reklaamiagentuuride Liidu eesmärgiks on liikmete ühishuvide kaitsmine, rahvusliku reklaamiauhinna Kuldmuna väljaandmise korraldamine, tihe koostöö klientide ja kommunikatsiooniala organisatsioonidega turunduskommunikatsiooni valdkonna parema mõistmise nimel ja turunduskommunikatsiooni alase hariduse edendamine. ERALi visiooniks on parem keskkond läbi heade ideede. ERAL-i liikmeteks on 26 Eesti juhtivat reklaamiagentuuri.

2005. aastal asutatud Eesti Üritusturundusagentuuride Liidu eesmärgiks on propageerida üritusturundusvaldkonda kui uut trendi ning kasumlikku alternatiivi traditsionaalsele turundustegevusele Eesti reklaami- ja turundusmaastikul. Liitu kuuluvad 11 juhtivat üritusturundusagentuuri.

Märksõnad

Tagasi üles