On lumememmena kohale ilmuv ja kasukatest välja kooruv tantsuõpetaja (Jonathan Hanks), kes näitab, et varvastants pole sugugi ainult naiste rida. On printsi sõbrad (Andrus Laur, Jonathan Hanks ja Bruno Micchiardi), igaüks isemoodi krutskivend, kellest kaks viimast saavad Haldja abil paari pandud võõrasõdedega (kuid kolmikpulma meid siiski ei kutsuta – ilmselt pole neil asja peategelaste taevasse).
On lilled, siidiussikesed ja mesimummud, Kuningas ja Kuninganna, õukondlased ja isegi kolm apelsini. Lisaks viimatinimetatuile esinevad viited Prokofjevi sellenimelisele ooperile ka Printsi «meelehaiguses» pärast Tuhkatriinu kadumist ballilt.
Ballett on olemuslikult sünteetiline kunst: vaataja tähelepanu ja imetluse suudavad võita Liisi Eelmaa mustvalge siiruviiruline Tuhktriinu-kodu ja lillades-kollastes toonides loss, millesse Gerly Tinni futuristliku hõnguga kostüümid ja soengud teravust lisavad.
Priidu Adlase valguskujundus tekitab põnevust seal, kus tantsuline tekst kipub hõredaks jääma, ning Aleks Tenusaar täiendab «Tuhkatriinu» visuaalset maailma kosmilise videopildiga, mis balletile suurejoonelise lõpu loob.
Kokkuvõttes sobib Kesleri «Tuhkatriinu» suurepäraselt meelelahutuslikkusele suunatud repertuaari, mida saab mõnuga mekkida kohvi ja koogi kõrvale. Kas sellest piisab rahvusballeti nime kandvale ja end (kohaliku) tantsukunsti tipuks pidavale institutsioonile, on iseküsimus.
Koreograaf, lavastaja ja libretist Marina Kesler. Dirigent Jüri Alperten. Kunstnik Liisi Eelmaa. Kostüümikunstnik Gerly Tinn. Valguskunstnik Priidu Adlas. Videokunstnik Aleks Tenusaar
Eesti Rahvusballeti esietendus
16. novembril Estonia teatris