1. «Holy Motors»
10 olulisemat PÖFFi filmi
7 häält
Sürrealistlik film mehest, kes sõidab limusiiniga mööda Pariisi ja vahetab igas peatuses kuju. Peaosas Denis Lavant. Režissöör Leos Carax.
«Kinematograafiline tsirkusetuur, kus karu, kloun, akrobaat, habemega naine ja direktor kehastuvad ühes näitlejas.» (Karlo Funk)
«Taastab usu muinasjuttudesse, režissööride oskusesse vormistada lugu unenäoliseks seikluseks, kus kõik on võimalik, filmidesse, kus rääkivad autod ei tundu tobenaljakad, vaid elu loomuliku osana. See on kõik see, mida ükski teine film ei ole. Kui mitte aasta olulisim, siis erilisim film kindlasti.» (Helmut Jänes)
Avafilm, kinolevis alates 7. detsembrist
2.–3. «Paradiis: armastus»
4 häält
50-aastane Austria naine reisib seksituristina Keeniasse, et noorte neegripoiste juurest armastust leida. Filmitriloogia «Paradiis» esimene osa. Režissöör Ulrich Seidl.
«Ulrich Seidl oma tuntud headuses. Väljakannatamatuseni veider, eemaletõukav ja ilus ühekorraga. Lisaks peen kolonialismi kriitika.» (Tristan Priimägi)
««Valge maailma» ja Aafrika suhete nauditav allegooria. Koos triloogia teise osaga «Paradiis: usk», mis analüüsib teraselt kristluse ja islami vastuolusid ning usufanatismi, aasta suurimaid filmielamusi.» (Maria Ulfsak-Šeripova)
Laupäeval Sõpruse kinos ja kolmapäeval Kumus
2.–3. «Armastus»
4 häält
80ndates eluaastates abielupaari armastus pannakse proovile, kui neist ühe tervis üles ütleb. Peaosades Emmanuelle Riva ja Jean-Louis Trintignant. Režissöör Michael Haneke.
«Klassikaline, intelligentne ja elutark, kahe eaka näitleja rohkete tundenüanssidega duett.» (Jaan Ruus)
«Film, mida ei saa soovitamata jätta, aga mida on ülimalt raske vaadata. Haneke toob talle omase halastamatusega esile teemad, millest keegi ei taha rääkida ega neile mõelda enne, kui elu ise need teele veeretab. Imetlusväärsed näitlejatööd ja kirurgilise täpsusega mõõdetud režii.» (Tõnu Karjatse)
«Poleemiline nagu ikka, näitab Haneke nii suurt armastust, et valus hakkab.» (Tiit Tuumalu)
Pühapäeval ja teisipäeval Coca-Cola Plazas, kinolevis alates 24. jaanuarist
4.–6. «Caesar peab surema»
3 häält
Vanglas istuvad retsidivistid toovad välja Shakespeare’i näitemängu «Julius Caesar». Režissöörid Paolo ja Vittorio Taviani.
«Väga intrigeeriv film, mille näitlejad on võetud elust enesest.» (Jaan Ruus)
Teisipäeval ja kolmapäeval Solarise kinos
4.–6. «Jaht»
3 häält
Väikeses linnas elavat lasteaiaõpetajat süüdistatakse oma parima sõbra tütre seksuaalses väärkohtlemises. Peaosas Mads Mikkelsen. Režissöör Thomas Vinterberg.
«Vinterberg on taas tipus – see on vähemalt sama tugev film kui «Perekonnapidu», millega autor 1998. aastal kuulsaks sai. Näitab tänapäeva maailma kui üht külma ja paranoilist paika ning räägib sellest, et täiskasvanud inimeste mõttemaailm on rikutud ja hirmudest läbi imbunud. Mads Mikkelsen ja Thomas Bo Larsen mängivad mõlemad nii hästi, et vaadates jääb suu ammuli.» (Maria Ulfsak-Šeripova)
Esmaspäeval Solarise kinos, kinolevis alates jaanuarist
4.–6. «Rooste ja luu»
3 häält
Tahumatu ööklubi väljaviskaja aitab õnnetuses jalad kaotanud naisel taas elule mõtet leida. Režissöör Jacques Audiard.
«Jacques Audiardi võimas draama. Kui küsite, millest see räägib, ja ma vastan, et täiuslike rindadega invaliidist vaalataltsutaja seksielust, kas te siis arvaksite, et ma teen nalja? Ausõna, ei tee.» (Maria Ulfsak-Šeripova)
«Absoluutse visuaalse «kuulmisega» režissööri töö.» (Jaak Lõhmus)
Teisipäeval Coca-Cola Plazas
7.–10. «Ninasarviku hooaeg»
2 häält
Islamirevolutsiooni ajal ekslikult 30 aastaks vangi mõistetud mees hakkab pärast vabanemist otsima oma naist, kellele on teatatud, et tema abikaasa on ammu surnud. Režissöör Bahman Ghobadi.
«Iraanist poliitilistel põhjustel lahkunud režissööri esimene eksiilis valminud film, nauditav visuaalne kummardus inimlikule headusele ja armastusele, mis võidab kuritegeliku režiimi.» (Tõnu Karjatse)
«Taastab usu filmipoeesiasse, kus lihtne lugu saab täiusliku operaatoritöö abil mõõtmatu sügavuse.» (Helmut Jänes)
Pühapäeval ja kolmapäeval Solarise kinos, teisipäeval Coca-Cola Plazas
7.–10. «Pieta»
2 häält
Ekstreemseid meetodeid kasutava võlgade sissenõudja ellu ilmub ootamatult naine, kes väidab, et on tema ema. Režissöör Kim Ki-Duk.
«Isiksust lammutavate kapitalistlike rahasuhete karm, kuid estetiseeritud kriitika.» (Jaan Ruus)
«Oli vahepeal juba meelest ära jõudnud minna, kui hea Kim Ki-Duk olla võib. Meenutab natuke Park Chan-Wooki «Vana poissi». Lugu kättemaksust, süüst ja andestusest, mis tunduvad Aasia filmikunsti tavalised kesksed teemad olevat.» (Tristan Priimägi)
Teisipäeval Solarise kinos
7.–10. «Barbara»
2 häält
1980. aastal saadetakse Ida-Berliini arst provintsi maapakku selle eest, et ta julges esitada palve riigist lahkumiseks. Nimiosas Nina Hoss. Režissöör Christian Pezold.
«Depressiivsest Ida-Saksa väikelinnast on intelligentsel arstil väljapääsemiseks ainult üks tee. Ent totrat totalitaarriiki pole kerge hüljata, kui teistel on veel hullem.» (Karlo Funk)
Reedel Kärdla kultuurimajas
7.–10. «Inglite osa»
2 häält
Ühiskondlikult kasulikule tööle määratud pätipoisid avastavad järelevaataja juhendamisel viskimaailma saladusi. Režissöör Ken Loach.
«Ühiskonna rataste vahele jäänud noored mängivad lõbustavas sotsiaalkriitikas iseennast – lavastatud briti parimate ühiskonnakriitiliste linateoste vaimus.» (Jaan Ruus)
Lõpufilm, kinolevis alates 27. detsembrist
1 hääl
«Lumivalgeke» (rež Pablo Berger), «Teispool mägesid» (rež Cristian Mungiu), «Pilveatlas» (rež-d Tom Tykwer, Andy ja Lana Wachowski), «Paradiis: usk» (rež Ulrich Seidl), «Ainult tuul» (rež Bence Fliegauf), «Peaaegu mees» (rež Martin Lund), «Ei» (rež Pablo Larrain), «Hannah Arendt» (rež Margarethe von Trotta) ja «Õde» (rež Ursula Meier).