Tali tööde taustsüsteemi ning inspiratsiooniallikate eest räägivad ka tema lemmikteosed filmikunstist: Luchino Visconti «Surm Veneetsias», Martin Scorcese «Kristuse viimane kiusatus»; muusikas aga Nick Cave’i «As I Sat Sadly By Her Side», Mozarti «Reekviem» ja Mahleri 5. sümfoonia neljas osa. Eks see kõik peegeldub Tali loomingus.
Tallinna Kunstihoones 2011. aastal toimunud isikunäitusel «Exit (Mittelineaarne narratiiv)» lõpetas Andres Tali enda sõnul mahuka etapi oma loomingus, eksponeerides ka 2003.–2004. aastal valminud seeriat «Iha ja igatsuse instrumendid», 2009. aastal loodud liberaalse turumajandusega seotud absurdsust käsitlevat seeriat «Das Kapital. Kritik der politischen Ökonomie» ja 2010. aastast kommunikatsiooniprobleeme käsitlevat sarja «Nähtamatu mees».
Üks kontseptuaalne pööre ta loomingus toimus ka 2006. aastal Vaal-galeriis videotest koosneval väljapanekul «11 stilli», mis pidevalt end mantrana kordas. Kujutavas kunstis on Tali eeskujuks Leonardo da Vinci joonistused, Giorgione «Veenus», Rebecca Horn ja Joseph Beuys.
Sellises sümbioosis osutuvad tema teosed justkui maailmalõpu agooniaks, olles ääretult morbiidsed. Heaks näiteks on töö «Kärbsed munevad oma munad roti suhu tagamaks oma järeltulijate parima võimaliku arenemiskeskkonna». Selles peitub ka irooniline allegooria üleilmse poliitika pihta, mis kokkuvõttes sarnaneb kontseptsioonilt tema näitusega «Das Kapital». Seetõttu meenutavad Tali tööd paratamatult kohati Peeter Lauritsa mõne aasta tagust suurprojekti «Mullatoidurestoran», mis lõi laineid nii Eestis kui mujal.
Mõnikord ei saagi aru, kas Tali on botaanik, zooloog, füüsik või hoopis füüsiline geograaf, kelle loomingut võib võrrelda Dan Browni romaaniga «Da Vinci kood», kus da Vinci mõjus salapärase kujuna, keda huvitas rohkem salasektide juhtimine ja koodide väljamõtlemine, mitte aga üksluine kunsti tegemine.
Talile on oluline äärmine künism, salasepitsus ja prohvetlikkus ehk morbiidne leping enda ja kõige kõrgemaga kunsti kaudu. Tali on oma näitusel heliinstallatsiooni põiminud müstilist ekstaasi ja skeptitsismi ning absurdi, kus Püha Rita palvetab kalmistul epitaafide ees, millel on kirjas «Danke».
Vaadates Tali töid, peabki võib-olla uskuma, et 21. detsember on kuupäev, mil meie maine elu orbiidil maa soolapuhujatest-ekstrasenssidest ennustajate sõnul lõpule jõuab.
«Mu süda põleb igavesti! (visandeid St. Rita teemal)»
Tallinnas Draakoni galeriis