Margareta emakesena särab aga Meelis Põdersoo, kes ühes Margo Tederiga kehastavad mitmeid olulisi kõrvaltegelasi, ja peategelaste hääli!
Sest tegelikult ei räägi laval ükski näitleja – liigutatakse vaid suud, sõnad kostavad publiku kõrvu lava kõrval (kuid publiku silme all) seisvate näitlejate häälepaelte abil! Kaadritagune hääl tekitab vaatajas ootamatu dissonantsi.
Esimesel hetkel tekitab heli ja pildi segadus võõristust, ent see imepisike nihe ongi lavastuse õnnestumise võti. Pealegi, näitlejate ansamblisse lisab suu maigutamine uut pinget, nad on valvel, kõik jälgivad kõiki. Seetõttu ei kuku hetkekski etenduse tempo ega haju näitlejate tähelepanu.
Näitlejad mängivad tummfilmile kohaselt – ülepakutud emotsioonid, pantomiim, nurklikud ja rõhutatud liikumine, naiivsus jne. Kuid kõik kokku ei mõju sugugi tummfilmi paroodiana või filmi matkimisena, vaid hoopis värskena.
Kui pisut nuriseda, siis on küsitav lavastuse algul ja lõpus Murnau filmi originaalkaadrite näitamine. Või õigemini kujutletava filmiprojektori purunemine, mistõttu Murnau filmi näitamine nagu katkeks ja näitlejad otsustavad olukorra päästmiseks filmi publikule ise ette kanda. Selline halva lasteteatri sissejuhatus õnneks ei varjuta lavastust, aga ei anna ka midagi juurde. Et põhjendada Fausti ja Mefistofelese loo jutustamiseks valitud vormi ja esteetikat, piisab meisterlikust esitusest.
Aga ikkagi, mida saab teatrilavastus lisada romaanile, mida kõik võivad sobival ajal lugeda? Kui Toikka valinuks «Fausti» lavastamiseks tavalisema teatrikeele, siis võiks sellele küsimusele vastata, et mitte midagi. VATi «Faust» pakub aga visuaalselt põnevat vaatemängu ning lisab Eesti rahulikus ja harjumuspärases raamis kulgevale teatrimaastikule vürtsi.