«Fotos» äratab üks 9-aastane poiss kiusliku, invaliidist isa taktikepi järgi elanud ja end tema hooldamisse matnud varastes 30ndates naise isiklikule elule, paneb ta märkama ümbritsevat, ka seda, et ta võib olla ihaldatav. Selle kummalise suhte ehk isegi kergelt seksuaalne alatoon annab siin pinge mõttes palju juurde.
Peaosatäitja Helen Ehandi pole professionaalne näitleja, aga näeb ekraanil väga huvitav välja, suured plaanid kannavad, ilmekas näos on peidus mingi sisemine pinge. Tema isa mängiv Arvo Kukumägi on sama monumentaalne nagu
Jeanne Moreau «Eestlannas Pariisis», ehk liigagi. See suhe on natuke puine, veidi markeeritud, aga töötab ometi. Kukumäe pahurad repliigid võiksid vabalt kuuluda eesti filmiparoolide kullafondi.
Kukumägi mängis ka esimeses «Karikakramängus», Peeter Simmi «Tätoveeringus». Siis oli ta veel klaari näoga viks noor poiss. Siitki on võimalik välja lugeda huvitavaid seoseid aja paratamatu kulgemise kohta.
Eraldi tooksin esile Sten Šeripovi muusika, mis saadab Maariti teemat. Kas mitte Rein Rannap ei kirjutanud midagi sellist «Promenaadile» – samasuguse, filmi tundetooniga klappiva totaalse terviku mõttes.
Meeldis ka kolmas film «Hõbepulm» – taanlaste «Perekonnapeo» eesti variant, kuid lavastatud mitte traagilises, vaid tragikoomilises võtmes. Nagu muide ka «Tätoveering» 35 aastat tagasi.
Andres Maimik on ikka tabanud ja karikeerinud hästi Eesti elu, tänapäeva eestlase vaimulaadi ja kommete iseloomulikke jooni, nüüd ka siin, kus Anne Reemann ja Eero Spriit tähistavad hõbepulma, mille kena fassaadi tagant koorib end jällegi lahti üks ammune, selgeks rääkimata valus hingehaav.