Kui ühe kursuse kokkukõlamise, eneseotsimise ja ühtlasi tutvustamise lugudes on ühtekuuluvus omamoodi kaitsvaks kihiks, siis NO99 «Lindmehes» Jarek Kasari esituses ja Von Krahli teatri vastses uuslavastuses, kus, tsiteerin teatri kodulehte, «on laval Liis Lindmaa (Von Krahl), Anatoli Tafitšuk (Cabaret Rhizome) ja nende harmooniline (?) maailm», end ei kaitse. Viimased kolm, Jarek, Liis ja Anatoli, need ühendatud inimesed, võtavad ennast ja oma sisemuse ilma häbita häbenedes publiku silmade all alasti ja neid ei kaitse miski muu kui isiklik andekus, armastus ja soov sellega ka vaatama tulnute hinge liigutada.
«Lindmehes» vaatab Jarek Kasar tagasi oma elatud 29 aastale, valudele, õnnele, kordaminekutele ja möödapanemistele selges lootuses, et avalik piht teda ja saalisolijaid edasi elada aitaks – vigadest õppides õnnelikumalt elada.
Isiklik lugu, isiklik hirm
«Kosmoses» mängivad Liis ja Anatoli läbi stseene, mida koos elades ja elades tahaksid vältida. Seda viimast ei oleks, kui need näitlejad ei oleks paar mitte ainult laval, vaid ka elus. Lihtsalt kaks näitlejat, olgu nii head või halvad kui tahes, ei saaks ja ei tohikski nii päriselt mängida, nagu nemad seda tegid. Lisaks tundus, et Liis ja Anatoli on nii vastselt teineteist leidnud, et nende armastuses halli argipäeva ei ole. Küll on neil hirm teadmise ees, et see võib tulla.
Hõlmamatus «Kosmoses» kedagi leida, kes on su hinge- ja ihukaaslane, tundub ilmvõimatu ja juhuslik. Samas, eks 21. sajandil või olla igamehe teadvusesse mingil moel jõudnud see, et kosmost hoiab koos kord ja korrastatut seosed. Liisi ja Anatoli armastuse lugu algab, mulle tundub, just selle kaosega, kust nad tunnetusele toetudes väljapääsu ehk siis kokkusaamist otsivad. Liis teeb kusagil seal aknaorvas istudes midagi, mis vaadates ilus on, liigutab oma kaela ja pead. See on erootiline ka, aga ikkagi vaid ilus. Kusagil etenduse keskel ennast Anatoli külge riputades, pea alaspidi, teeb ta seda taas ja ütleb siis ka välja kogu vaate ja tunnetemängu mõtte: «Kuidagi peab saama selle südame mõistusest kõrgemale.»