Appi võeti isegi filmikunsti enda esteetiline areng, mida leidliku võttena kasutatakse alates tummfilmist läbi erinevate kaadrikiiruste, lisades järjest heli, värvi, laiekraani, õiget koloriiti ja muud säärase ajastule kohast hõngu. Sajandi seebiooper, nagu tegijad seda ise on nimetanud, pidi olema Eesti filmi sajanda sünnipäeva kõrgpunkt, aga seda ei jõutud valmis, elu monteeris teisiti.
«Mis see elu muud on kui film,» ütleb «Elavate piltide» alguses kinomehaanik Julius, ja seda edasi parafraseerides on kino tõesti üks võluv näivus. Seda ütleb ka filmi esimene kinosilt Elektro-Theater Illusion, edasi saavad sildiks muide nii Amor kui Komsomol.
See film on juubeliaasta järel ka hea näide, mis eristab meid maailma filmikunsti tipust. Võrdluseks on kohe võtta Michael Hanekese «Armastus», mille tegevusväljaks on samuti üksainus korter. Aeg on seal siiski kogu aeg sama, on kolm põhinäitlejat ja kümmekond episoodilist rolli. Kaamera nelja seina vahelt sisuliselt ei välju, tehes sellest omamoodi perfektse tubateatri, mille eelarve on 7,5 miljoni euro kanti.
Ning siis meie enda «Elavad pildid», mis käsitleb tervet sajandit, samuti ühe korteri kaudu, millesse tuli üles ehitada kaheksa erinevat aega. Näitlejaid oli üle 80, kes kõik vajavad kostüüme, grimmi, hoolt – eelarveks aga 530 000 eurot …
Kangelastegu küll, aga ...
Seega on «Elavate piltide» linastumine tõesti üks aplausi väärt kangelastegu, sest ka teist riigikontrollile hambusse jäävat «Lottet» seekord ei tehtud ehk filmi toetuse maksimummäär ei saanud leevendavat erijuhtum-rahapalsamit.