Galerii: mustrite mäng rõivabrändi Marimekko näitusel Tallinnas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Teder
Copy

Eesti tarbekunsti- ja disainimuuseumis avati tuntud Soome rõiva- ja tekstiilibrändi Marimekko näitus «Marimekko. Disain. Soome», mis annab ülevaate ettevõtte arengust ja eduloost ning tutvustab lähemalt toodangut.

Näitus koosneb valikust Marimekko trükikangastest, riide- ning tarbeesemetest. Ekspositsioon jaguneb temaatiliselt eri osadesse, hõlmates Marimekko 60-aastase ajaloo erinevaid etappe alates selle loomisest, rahvusvahelise menu saavutamisest kuni tänapäevase uue ajastu loomiseni välja.

Marimekko on üks soome sõjajärgse disaini alustalasid, mille asutas 1951. aastal Armi Ratia, kaasates sellesse peagi ka oma abikaasa Viljo Ratia. Sellest kujunes edumeelne rahvuvahelise haardega tekstiiliettevõte, mis kogus tuntust eelkõige efektse ja julge kangakujundusega. Mustritest saigi Marimekko trump. Oma tegevusega muutis Marimekko tugevalt nii moodi kui ka kodukeskkonda puudutavat moekeelt.

Näituse koostas Helsingi disanimuuseum. See jääb avatuks aprilli lõpuni, lisaks korraldatakse mitmeid loenguid, töötube, haridusprogramme ning ringkäike kunstnikega.

Tagasi üles