Taanlaste agarus pole ka ime, sest kaaperdatud Taani laevu ei jõua enam kokku lugeda, Danica White’i lugu – viis meremeest olid kolm kuud pantvangis, enne kui nad 1,5 miljoni dollari eest vabaks osteti – oli 2007. aastal üks esimesi, mis laiemat kõlapinda leidis ja teema ka Tobias Lindholmi vaateväljale tõi.
Tulemus võiks pakkuda huvi, isegi üllatada, kuigi mitte action’i mõttes. Dogma-stiilis üles võetud film ei näita isegi kaaperdamist, laeva hõivamise hetke ennast. Sellest saame teada üksnes laeva omaniku Taani kontorisse saabunud lühikese raadiohäire, õigemini laevafirma juhtide reaktsiooni kaudu sellele.
Vähe sellest, niigi dramaatiliste sündmuste käiku ei võimendata ka emotsionaalselt, üritatakse pigem dramaatikat neutraliseerida, maandada seda argiste detailidega – peaaegu et dokumentaalse täpsuseni välja.
Kuuldavasti olla suurema tõetruuduse nimel mindud koguni nõnda kaugele, et renditud võteteks laev, mis on ühe sellise kaaperdamise juba üle elanud. Enamgi veel, sõidetud sellega India ookeanile, riskides taas kaaperdatud saada. Isegi osa meeskonnast, keda me filmis näeme, on meremehed, kes sellist pantvangielu ise kogenud.
Olgu kuis on, igal juhul püsib häiriv, teadmatusest tulenev realistlik ohutunne kogu filmi vältel, ka sellepärast, et klišeesid – seda, kuidas me arvame end üht sellist pantvangidraamat ette kujutavat – on siin vähe, ka põnevusfilmi omi. Koos – valvurid ja pantvangid – peetakse näiteks pidu ja püütakse ookeanist kala, mis ei tähenda mõistagi seda, et lõpuni omavahel vaat et sõbraks jäädakse.