Oled sa oma lavastuste kohta arvestust pidanud?
Ei ole. Ma pole suur statistik ega ka nii kõva eneseimetleja, et koguda oma etenduste kriitikat ja tagasisidet. Kõik on normaalne kulgemine siin elus. On aastaid, kus olen rohkem lavastanud, on perioode, kus peaaegu üldse mitte. (Lavastajate liidu kodulehel on Madis Kalmetil kirjas 40 lavastust. «Leegionärid» on 41. – M. M.)
Mis sind käivitab, sunnib lavastama, on see erinevatel aastatel erinev?
Ma arvan, et see on sama, mis paneb luuletaja luuletama ja helilooja heliteost looma. Mingi sisemine sõnum, mida sa tahad välja öelda ka teistele. Sõnumi leidmine tekib mul lugedes kirjandust ja dramaturgiat, ei ole nii, et oo, ma tahan rääkida inimestevahelisest armastusest, oo, pean rääkima kokkukuuluvusest ja ühtsusest, ja siis hakkan selle nimel näidendeid otsima. Pigem on nii, et teatud materjali juurde juhib mind miski, mis endal hinges. See haagib materjaliga, hakkab kerima ennast ja jõuab selleni, et ma enam ei saa muidu, kui pean sellega tegelema, kuni see jõuab lavale. Laval ma katsun siis endale tähtsat koos teistega võimendada.
Kuidas sul on, vajad sa kogumisaega või prahvatad kohe?
Mul on enamasti vaja kogumisaega, aga on ka näitemänge, mis on mõjunud vastupidi, ärgitanud kohe tegema, nagu viimane lavastus «Leegionärid». Lugesin Tiit Aleksejevi näidendit 2010. aastal, kui see ilmus Loomingu Raamatukogus. Kohe tekkis tunne, et seda tahaks teha. Et ma pean, ma tahan, see kõnetab mind. Ma olin lausa hirmul, et äkki keegi jõuab must ette. Aga õnneks jäi see lugu mulle, ja teine õnneasi on see, et lavastus sündis Rakveres, kus on tema kõige õigem koht mu meelest.